Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lang, langer, langst.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lang, langer, langst.

    Weer druppels.
















    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Lang, langer, langst.

    Je moet het maar kunnen!!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Lang, langer, langst.

      de helderheid van die druppels
      Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

      http://www.divado-photography.be/

      Comment


      • #4
        Re: Lang, langer, langst.

        Deze reacties begrijp ik toch niet hoor, dat zijn toch geen scherpe foto's ?

        Even de exif er bij nemen :
        Camerafabrikant: NIKON CORPORATION

        Cameramodel: NIKON D3000

        Afbeeldingsdatum: 1899-12-30 00:00:00 +0100

        Focuslengte: 150 mm (35mm equivalent: 225 mm)

        Diafragma: f/4.0

        Belichtingstijd: 0.017 s (1/60)

        ISO-equivalent: 200



        En dan zie ik focuslengte 150mm en 1/60, ok er is geflitst, en toch zijn dit foto's die last hebben van bewegingsonscherpte en te groot diafragma.
        Uit de hand genomen ?

        Comment


        • #5
          Re: Lang, langer, langst.

          heeeel jammer dat deze opnamen niet scherp zijn.
          ghrt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Lang, langer, langst.

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            Deze reacties begrijp ik toch niet hoor, dat zijn toch geen scherpe foto's ?

            Even de exif er bij nemen :
            Camerafabrikant: NIKON CORPORATION

            Cameramodel: NIKON D3000

            Afbeeldingsdatum: 1899-12-30 00:00:00 +0100

            Focuslengte: 150 mm (35mm equivalent: 225 mm)

            Diafragma: f/4.0

            Belichtingstijd: 0.017 s (1/60)

            ISO-equivalent: 200



            En dan zie ik focuslengte 150mm en 1/60, ok er is geflitst, en toch zijn dit foto's die last hebben van bewegingsonscherpte en te groot diafragma.
            Uit de hand genomen ?
            Dat deze niet 100 % scherp kan ik niet ontkennen.
            Zijn wel vanaf statief genomen.
            Welke instellingen nemen om zoiets tot een goed einde te brengen?
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Lang, langer, langst.

              Op de eerste twee foto is er helemaal niets scherp. Misschien een kleiner diafragma gebruiken. Op de derde foto is duidelijk te zien dat het focuspunt duidelijk verkeerd ligt. Een stuk van het blad is scherp maar de druppel zelf helaas niet. Autofucus gebruikt?

              Comment


              • #8
                Re: Lang, langer, langst.

                Oorspronkelijk geplaatst door nilsx Bekijk bericht
                Op de eerste twee foto is er helemaal niets scherp. Misschien een kleiner diafragma gebruiken. Op de derde foto is duidelijk te zien dat het focuspunt duidelijk verkeerd ligt. Een stuk van het blad is scherp maar de druppel zelf helaas niet. Autofucus gebruikt?
                Manuele focus vanaf statief met auto diafragma en flits gezien het uur van opname en binnen.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Lang, langer, langst.

                  Doe je opname in manuele stand, bepaal je diafragma en sluitersnelheid (minimaal 1/150 en zelfs korter om de actie te bevriezen) en regel de intensiteit van de flits naargelang.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lang, langer, langst.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    heeeel jammer dat deze opnamen niet scherp zijn.
                    ghrt,bouk.
                    Idd.Want het idee om het eens op deze manier te tonen en te doen knap.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lang, langer, langst.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Doe je opname in manuele stand, bepaal je diafragma en sluitersnelheid (minimaal 1/150 en zelfs korter om de actie te bevriezen) en regel de intensiteit van de flits naargelang.
                      Het eerste gedeelte van je uitleg vind ik gans normaal en begrijpelijk, alhoewel ik het niet heb gedaan, omdat de omstandigheden het niet toelieten , maar van dat flitsgebeuren snap ik helaas geen jota. Sorry.
                      Beginnersonwetendheid???
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lang, langer, langst.

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Het eerste gedeelte van je uitleg vind ik gans normaal en begrijpelijk, alhoewel ik het niet heb gedaan, omdat de omstandigheden het niet toelieten , maar van dat flitsgebeuren snap ik helaas geen jota. Sorry.
                        Beginnersonwetendheid???
                        Experimenteren, dat komt wel, was voor mij ook wat onbekend terrein. Je flits kan meer dan je denkt. Denk eraan dat je licht optimaal kan gebruiken door extra reflectie dmv een blad papier etc.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lang, langer, langst.

                          Ik vind op nr 2 die druppel er verdomd goed uitzien, voor mij is het scherp
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lang, langer, langst.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            Experimenteren, dat komt wel, was voor mij ook wat onbekend terrein. Je flits kan meer dan je denkt. Denk eraan dat je licht optimaal kan gebruiken door extra reflectie dmv een blad papier etc.
                            Bedankt Zappa.
                            Was de mening toegedaan , als je je flits gebruikt, men altijd op 1/60 moest staan.
                            Heb wat proefjes gedaan en het wordt me een stuk duidelijker wat de mogelijkheden zijn.
                            Ik blijf oefenen. Bedankt voor de voorzet.

                            Toch nog een verwijzing naar foto 1.
                            Merken jullie dat er in de druppel drie flessen te zien zijn.
                            Uiteraard door de druppel wel op zijn kop.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lang, langer, langst.

                              Ik vind vooral die twee flessen wijn in de druppel op de eerste foto een leuk detail. Aangezien dit een klein detail is lijkt het mij logisch dat deze foto mooi scherm is Volgens mij is er scherm gesteld op de reflecties in de druppels ipv op de druppels zelf.

                              Comment

                              Working...
                              X