Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Running to catch the 3 o'clock train

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Running to catch the 3 o'clock train

Ben een beginnend amateurfotograaf, en sinds een paar maand de trotse eigenaar van mijn allereerste DSRL , een Canon 500D met 18-200mm lens. Heb voordien altijd met een compact toestelletje gewerkt, maar sinds ik dit jaar een cursus digitale fotografie ben gaan volgen, toch de stap gezet naar een DSRL.

Tijdens een toevallig bezoek aan het centraal station in Antwerpen, schoot ik dit plaatje. Omdat ik geen statief bij had, is het genomen uit de losse hand, met een hoge iso-waarde. Toen ik de foto op de PC zag, merkte ik pas op dat de klok toevallig net op klokslag 3u stond (al is het op de verkleinde versie niet zo duidelijk zichtbaar), wat de foto voor mij nog wat extra "spanning" geeft.

Exif-gegevens:
    toestel: Canon EOS 500D
    lens: 18-200mm
    diafragma: f/5
    sluitertijd: 1/60
    iso-waarde: 800
    brandpuntsafstand: 32mm
    flits: nee
    belichtingsafwijking: +0.7EV

Later ben ik nogmaals terug gegaan, gewapend met statief, maar uiteindelijk vond ik de originele foto mooier, warmer van kleur en sfeer, ondanks de hogere ruis. De vloer is sowieso al korrelig, en dat weerspiegelt ook in de trein, dus "ruisvrij" valt de foto toch niet te maken.
    Dit is een lichte HDR-bewerking, om de kleuren beter te laten uitkomen en iets meer detail te krijgen in de donkere delen. Ben hiervoor uitgegaan van de originele foto, en hiervan een onder- en overbelichte opname gemaakt in Lightroom. De HDR is gemaakt in Essential HDR Standard Edition.

Graag jullie commentaren.

Alvast bedankt voor de feedback.

[Mod]
    Vragen om voor je te stemmen is niet toegelaten op BD. Daarom heb ik je post aangepast.
    Last edited by Sannepoes; 24 mei 2010, 16:31.

Re: Running to catch the 3 o'clock train

Sterk ... Er zit een verhaal in de foto. Hou ik van.

Comment

opname heel mooi/goed.
      maar stemmen ronselen?

grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Inderdaad, heel sterk verhaal en dus ook de foto...
        K'heb gestemd op je foto

Comment

Ik volg! Leuk verhaal in deze foto, plus mooi in beeld gebracht!
          Veel succes met de wedstrijd
          Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
          Flickr

Comment

't Is maar een suggestie hè, Bouk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaelan Bekijk bericht
              Ik volg! Leuk verhaal in deze foto, plus mooi in beeld gebracht!
              Veel succes met de wedstrijd
              Dankjewel allebei 't Is ook maar onder 't motto: meedoen is belangrijker dan winnen, want ik heb m'n foto pas geplaatst en de maand is bijna om, dus die andere hoge aantallen kan ik toch nooit inhalen. Maar ik weet ook dat jullie niet gaan stemmen als jullie 'm niet echt goed vinden, dus het is toch ook een stukje "erkenning", en da's toch wel fijn.

Comment

Mooie foto hoor!
                Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Yepyep gestemd
                  Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                  Flickr

Comment

Ik vind dat lopend mannetje erbij fantastisch! Wel wat 'paarsig' van kleur.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Working...
                    X