Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Nogal krap aan de bovenkant en overbelicht.
De vervorming van het kasteel is bij zo'n standpunt niet te vermijden, de tak rechts hoogstwaarschijnlijk ook niet.
In zo'n situatie zou een Gradual ND filter goed van pas gekomen zijn om de witte lucht tegen te gaan.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Zappa, een egaal witte lucht kan je overal hebben, dus ook in Wallonië. Een beetje een rare opmerking dus. Maar ik zal er voor de aardigheid eens een ander luchtje in plakken, eens kijken wat dat geeft.
Inderdaad jammer van de laatse 5 centimeter van dat spitstorentje.
Wat die takken rechts betreft, mag er niet een beetje omkadering zijn?
Iedereen wil je helpen - je vraagt het toch zelf ook Maar heb sterk de indruk dat je er niet tegen kan, of TE snel reageert Eerst even laten bezinken en analyseren
Ga ik er nu ook van krijgen ? Is positief bedoelt hoor.
grt. hogteneer
Iedereen wil je helpen - je vraagt het toch zelf ook Maar heb sterk de indruk dat je er niet tegen kan, of TE snel reageert Eerst even laten bezinken en analyseren
Ga ik er nu ook van krijgen ? Is positief bedoelt hoor.
grt. hogteneer
Gelijk heb je. Maar ik denk dat je mijn reactie verkeerd leest. Ten eerste was ik ermee akkoord dat het 'afgekapte' torentje niet zo mooi oogt. Ten tweede, wat die takken rechts betreft, dat was een vraag van mijn kant, of dit niet kan als omkadering, en zo niet, waarom? Dus een gewone vraag. Ten derde, die opmerking over witte luchten die niet mogelijk zijn in wallonië, moet ik dat echt ernstig nemen..? Wie heeft er nog nooit een egaal witte lucht gezien? Dus ik zie eigenlijk niet wat ik verkeerd gezegd heb..
Oh ja, Plaatwerker, ik zie het nu ook. Ik heb geen idee hoe die vuile streep daar gekomen is. De lens was proper.
PS: Plaatwerker, ik heb net even naar het origineel gekeken. Die zwarte streep naast de schoorsteen, lijkt een antenne te zijn (alhoewel niet erg duidelijk). Door de foto te verscherpen (en een beetje veel) is de antenne helemaal de mist ingegaan.
Een egaal witte lucht had ik ook vandaag, een beetje aangepast in PS en het ziet er wat beter uit. Ik denk persoonlijk dat je er niet uitkomt als je de belichting aanpast, het worden kiezen tussen een donkere voorgrond of een lichte hemel. Hier zou HDR goed van pas komen.
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Een egaal witte lucht had ik ook vandaag, een beetje aangepast in PS en het ziet er wat beter uit. Ik denk persoonlijk dat je er niet uitkomt als je de belichting aanpast, het worden kiezen tussen een donkere voorgrond of een lichte hemel. Hier zou HDR goed van pas komen.
Ik denk dat je gelijk hebt (en zo'n witte lucht, dat ziet er niet uit, dat besef ik nu beter dan tevoren). Maar HDR, daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Dat komt nog wel, want ik vind het altijd een zeer mooi effect. Bedankt voor de reacties.
Comment