Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeersels... Still Practicing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Probeersels... Still Practicing

Hoi iedereen,

Sinds November ben ik in het bezit van een spiegelreflex en sindsdien heb ik al veel foto's getrokken... Nu had ik graag jullie persoonlijke mening over een paar foto's van mij?

Ps: Heb mijn naam op foto's er niet onder gezet omdat ik ze super geweldig vind ofzo maar omdat ik het juist ontdekt heb hoe het moet wil niet dikke nekkerig overkomen

groetjes

Voila dit zou beter moeten zijn alvast eentje toch

Last edited by Schoten; 6 mei 2010, 15:00.
    Yeah Baby, Scotland Baby!

Re: Probeersels... Still Practicing

Mooie foto's.
    Favoriet is de eerste maar dat is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
    Ik had enkel aan de rechterkant er een beetje afgedaan zodat het stuk glasraam niet meer te zien was.
    Een mooie reeks en zeker de moeite!!!
    https://www.facebook.com/groups/1520706528249743/
    https://www.facebook.com/pbvision/
    http://peterberings.webs.com/

Comment

Al goed bezig maar een paar opmerkingskes:

1. Dit kun je alleen maar goed krijgen als je het midden zo ongeveer uit meet. Is te doen, ik heb het ook al gedaan, camera op de grond leggen dan is ie zeker loodrecht omhoog en kun je hem perfect in het midden leggen. Hij is ook een beetje naar links gedraaid en, zoals Peter zegt, rechts een stukje eraf.
      3. is een gewoon doorsnee plaatje; niks mis mee maar zegt alleen maar iets voor het kind en de ouders.

2 (expres als laatste) is met lichtjaren afstand de beste maar je had wel het woordje "off" er ook bij moeten hebben. Een beetje meer contrast zodat de tekst wat duidelijker is zou ook wel mogen. Prachtig met de selectieve scherpte diepte gewerkt.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Twee vind ik ook super! Het feit dat maar 1 scherp is, aan het rand van het beeld... super!!! Maar inderdaad: het woordje 'of' had er bij moeten staan.

Comment

Om die eerste perfect te krijgen mbt belichting: HDR ! De lichte delen zijn perfect belicht maar de donkere delen zijn dichtgelopen - door de beperkingen van een camera in dynamisch bereik kan dit niet beter in 1 opname. Snuffel maar eens rond hier, daar vindt je heel veel over.
          Foto 2: Zelfde idee als berto en Threesa
          Foto 3: Mooie pose van die kwajongen. Maar: links iets te krap in het kader. En vooral, die ogen zijn nogal doods, zulke foto wordt tienmaal beter met een lichtvlekje in de ogen. (Bijvoorbeeld met een licht invulflitsje). Een beetje ophelderen met een fotobewerkingsprogramma zou ook al veel verbeteren.

Voor een eerste post zijn dit veelbelovende beelden. Je hebt een goed oog, ben nieuwsgierig naar wat er nog gaat volgen.

Comment

Hoi,

Bedankt voor de tips, ik ga de foto's nog eens goed bekijken...kwajongen in HDR is wel en goed idee! Bedankt eigenlijk ook voor alles gewoon... Ik moet hier meer komen met foto's... super interessant!!!
            Mercie alvast!

Comment

Hoi,

Vind 2 ook zeer mooi maar is dat nu mijn (fout) gedacht dat de horizon net ietsje scheef staat?

Jeroen

Comment

Allemaal toppertjes, niet teveel muggenziften hoor.
                Maar mijn absolute voorkeur is 2, en dan 1, en dan heb ik daar al 7 keer over getwijfeld, omdat ze gewoon allemaal op zo'n verscheiden terrein zijn dat discussie onbegonnen werk is.

Comment

Zeer mooie reeks!
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

Comment

Is dat de koepel van het Centraal Station in Antwerpen? Die heb ik nog niet zolang geleden ook eens genomen. Maar jouw versie is veel beter. Ik hoop dat je er geen whip-lash aan overgehouden hebt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                      Is dat de koepel van het Centraal Station in Antwerpen? Die heb ik nog niet zolang geleden ook eens genomen. Maar jouw versie is veel beter. Ik hoop dat je er geen whip-lash aan overgehouden hebt
                      Goed gezien Dat is inderdaad het Centraal Station van Antwerpen... Het heeft me even gekost en het was er wel vrij druk maar ne whiplash heb ik niet gehad jij wel? staat de jouwe ook op internet? ik zou ze toch graag eens zien

Comment

Working...
                      X