Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie op komende zon deze morgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooie op komende zon deze morgen

    Toch nog eens een poging gewaagd met Photomatrix

    Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
    http://fotoalbum.godderis.be

  • #2
    Re: Mooie op komende zon deze morgen

    zeer mooie foto! mooie kleuren vind ik..
    Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
    |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

    Comment


    • #3
      Re: Mooie op komende zon deze morgen

      Vinnek ook! Kleuren komen er mooi uit, knap!
      Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Mooie op komende zon deze morgen

        Mooie kiek! De kleuren zijn erg mooi alhoewel ik denk dat deze wat zijn aangepast maar dat komt de foto alleen maar ten goede. Goed gedaan Danny
        Nikon D750 + Nikkor 14-24mm F2,8 + Nikkor 24-70mm F2,8 + Sigma 150mm Macro 2,8 + Flits SB 5000

        Comment


        • #5
          Re: Mooie op komende zon deze morgen

          Het zonnelicht door de wolken met de weerkaatsing op de gebouwen maakt er een schilderijtje van

          Comment


          • #6
            Re: Mooie op komende zon deze morgen

            De foto is een samenvoeging van drie foto's met autobracketing functie.
            -2/2/+2 wat de belichting betreft. Met Photomatrix samengevoegd en in Lightroom nog iets aangepast. Vooral het groen was eerst niet te doen !. Nu is het nog op het randje....
            De lage zon maakte het goed.
            Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
            http://fotoalbum.godderis.be

            Comment


            • #7
              Re: Mooie op komende zon deze morgen

              Nu nog scherp en je bent er. De kleuren zijn er wat mij betreft nog steeds over, maar vooral scherpte ontbreekt, heb je dit wel van op een statief genomen ?

              Comment


              • #8
                Re: Mooie op komende zon deze morgen

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Nu nog scherp en je bent er. De kleuren zijn er wat mij betreft nog steeds over, maar vooral scherpte ontbreekt, heb je dit wel van op een statief genomen ?
                Ja, op een statief.
                Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                http://fotoalbum.godderis.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mooie op komende zon deze morgen

                  Een goede poging ...
                  Maar naar mijn mening is je foto toch wat donker, althans voor een hdr.
                  Kijk maar eesn naar de boomstammen links ...
                  De kleuren zijn er voor mij toch een beetje over.

                  De zon zat links van je beeld. Misschien was het gebruik van een polarisatiefilter voldoende om mooie (natuurlijke) kleuren te krijgen


                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mooie op komende zon deze morgen

                    ook mooi contrast tussen de donkere wolken en de zonnige huisjes
                    Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                    |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mooie op komende zon deze morgen

                      De kleuren zijn overgesatureerd en past niet bij de donkere lucht.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mooie op komende zon deze morgen

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        De kleuren zijn overgesatureerd en past niet bij de donkere lucht.
                        Akkoord, maar dat is toch te zien welke sfeertje je wil creëren niet ?
                        Beetje Alice in Wonderland ?
                        Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
                        http://fotoalbum.godderis.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mooie op komende zon deze morgen

                          Ik vind de manier waarop de kleuren uitkomen in deze hdr echt knap! Mijn aandacht gaat eigenlijk vrijwel alleen naar de wolken (die geweldig uitkomen hier)

                          Knap!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mooie op komende zon deze morgen

                            zie zie je maar dat smaken verschillen he
                            ik vind de kleuren er ook over maar dat vind ik nu net zo tof aan deze foto
                            knap gedaan vind ik maar ik ben ook maar nen amateur he
                            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                            Comment

                            Working...
                            X