Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dagje Terschelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dagje Terschelling

Hier een paar van mn eerste foto's met mijn nieuwe camera. Gemaakt op terschelling, waar natuurlijk tal van mooie locaties zijn om foto's te maken. Ik heb hier echter alleen een paar van de gemaakte close up foto's neergezet omdat ik denk dat hier nog veel te verbeteren valt

Tamron 70 - 300mm
    300mm
    F9
    1/80ste

Tamron 70 - 300mm
    250mm
    F9
    1/250ste

Tamron 70 - 300mm
    210mm
    F9
    1/250ste

Khoor graag wat jullie er van vinden, Positief of Negatief, en hoe het nog beter kan!

Max.
    Last edited by Sonicfury; 2 mei 2010, 23:36.

Re: Dagje Terschelling

Hoi Sonicfury! De eerste foto is mooi qua compositie, alleen trekt de bruine lijn in de achtergrond de aandacht enigszins weg van de vogel. Wellicht nog iets meer scherpte? In de tweede foto valt het mooie wit, de scherpte en de achtergrond op, mooi gedaan! Je zou wellicht nog een krappere uitsnede kunnen proberen zodat de takjes links weg gaan vallen. De derde foto kan wel scherper, en het beestje wordt door z'n eigen schaduw wat onduidelijk. Je hebt alle drie foto's op f/9.0 geschoten, is dat bewust?

Jacobus
    Zenfolio

Comment

Re: Dagje Terschelling

Bedankt voor je reactie

Ik snap wat je bedoelt met de scherpte, in de eerste foto is het hoofdje van het beest niet helemaal 100% scherp. Op de 3rde foto laat de lenskwaliteit mij denk deels in de steek :P Bedankt voor de feedback, kzal kijken of ik nog ff beter kan focusen. Ik zit zelf wat te experimenteren tussen F8 en F11 dit omdat kennelijk deze lens binnen die stops het meest scherpst bij deze lens.

Ik heb nog 2 foto's op mn flickr die met F11 zijn geschoten. Deze zijn denk ik iets scherper.

Ik weet niet of linken toegestaan, haal ze maar weg als het niet mag mod!
      The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

Comment

Working...
      X