Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

uitgeteld...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • uitgeteld...

    Hallo
    Ik ben me sinds enkele maanden aan het verdiepen in fotografie en hoewel het meestal nog zoeken is naar de juiste scherptediepte en compositie e.d. vind ik dat er af en toe toch wel een goeie tussen zit

    Zo deed deze foto mij wel wat, maar jullie bekijken hem wellicht met andere ogen, dus wat zijn volgens jullie de dingen die hier beter kunnen?

    Alvast bedankt voor de tips!


  • #2
    Re: uitgeteld...

    een doorsnee foto voor het album.
    door de compositie en de achtergrond.
    maar daarom geen slechte foto hoor!
    ik vind de achtergrond trouwens niet storend.

    Comment


    • #3
      Re: uitgeteld...

      In het oefenen en zoeken naar instellingen voor een juiste/mooie DOF is deze zeker goed gelukt. Leuke foto

      Ik denk dat het vooral belangrijk is om te onthouden hoe je dit bereikt hebt, zodat je dit kan reproduceren als je dit opnieuw wil toepassen. En wat je moet doen als je de DOF nog iets kleiner of juist groter wenst...
      M.a.w. als je kan voorspellen welk effect de gekozen instellingen zullen hebben, zonder dat het toevalstreffers zijn... dan begint de echte 'fun'

      Grtz,
      Peter
      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

      Comment


      • #4
        Re: uitgeteld...

        Bedankt voor de reacties

        Het is inderdaad nog geen fotografisch hoogstandje, maar het experimenteren vind ik ook nog best leuk. Hopelijk zal het alleen maar beter worden!

        groetjes

        Comment


        • #5
          Re: uitgeteld...

          leuk shot met een vraagje?
          hoe krijg je de achtergrond schuin, als ja onderwerp (de Hond) horizontaal ligt?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: uitgeteld...

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuk shot met een vraagje?
            hoe krijg je de achtergrond schuin, als ja onderwerp (de Hond) horizontaal ligt?
            grt,bouk.
            Volgens mij ligt die hond in werkelijkheid wel horizontaal, maar niet op de foto, dus staat de foto gewoon ~3 graden schuin.
            De foto vind ik wel behoorlijk goed geslaagd, zowel compo, scherpte als DOF. Goed bezig.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: uitgeteld...

              ik vind de haard er wel bijhoren als achtergrond, beestje ligt echt te genieten van de warmte
              Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

              Comment


              • #8
                Re: uitgeteld...

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                leuk shot met een vraagje?
                hoe krijg je de achtergrond schuin, als ja onderwerp (de Hond) horizontaal ligt?
                grt,bouk.
                Ja, dat heb je met een beginner natuurlijk, daar weet ik niet meteen een antwoord op
                Ik vermoed dat de foto inderdaad gewoon wat schuin staat.

                Hieronder de aangepaste versie, nu staat alles recht. Is deze dan beter of maakt het niet zoveel verschil? Graag jullie mening

                Comment


                • #9
                  Re: uitgeteld...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ridgie Bekijk bericht
                  Hieronder de aangepaste versie, nu staat alles recht. Is deze dan beter of maakt het niet zoveel verschil? Graag jullie mening
                  Nu staat die inderdaad echter, maar door het 'perspectief' van de haard stoorde me de schuinheid van het geheel niet zo.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: uitgeteld...

                    Ik vind dit best een geslaagde foto!
                    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                    Comment


                    • #11
                      Re: uitgeteld...

                      Bedankt voor alle reacties! Dat spoort aan om weer verder te gaan experimenteren

                      Comment


                      • #12
                        Re: uitgeteld...

                        De schuinte van de haard heeft de maken met de positie van de hond tov. de positie van de haard! Hoe haakser het beestje op de haard ligt, hoe rechter de lijn van de haard op de foto. Dus als je de kop van de hond naar rechts zou schuiven dan zou de haard zich meer naar links begeven en zodoende een horizontale(re) lijn vormen.
                        Nu heb je op die lijn een logisch dieptezicht!

                        Mooie foto met een hoge aaibaarheidsfactor!! ik zou mij er zo naast vleien om hem te knuffelen!!

                        Comment

                        Working...
                        X