Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turkse Riviëra

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Turkse Riviëra

    Hallo allemaal,
    Na lang twijfelen toch ook enkele van mijn eerste foto's. Voor het eerst in mijn leven, vorig jaar buiten Europa met mijn Canon 400D met Canonlens 24-70 f 2.8 USM.
    De tekst is eerder een probeersel. Dus niet te veel aandacht aan besteden

    f 8.0
    1/200


    f 14
    1/50


    f 14
    1/250


    Bedankt voor het kijken en groeten,

    Jakke.

  • #2
    Re: Turkse Riviëra

    typische beginnersfoto's.
    maar geen nood.
    ik heb er ook vele dergelijke gemaakt.
    er is weinig te zien op de foto's.
    ik bedoel, ga met je camera eens het binnenland in. daar zijn toch boeiender dingen te zien dan het zoveelste zeezicht. mensen, gebouwen, landschapjes ...
    ik hoop dat deze inhoudelijke tip je iets bijbrengt en vooruit helpt.

    technisch lijken ze mij wel in orde te zijn.
    het panoramaformaat vind ik hier niet zo passend.

    Comment


    • #3
      Re: Turkse Riviëra

      Mij komen ze niet over als de typische beginnersfoto's. Mooi hoor
      3 sfeervolle plaatjes, met lichte voorkeur voor nr 3, dan 2 en dan 1.
      Je zou het 'uitbranden' een klein beetje beter onder controle moeten krijgen, vooral op het water in foto 3 (waarschijnlijk alleen mogelijk in nabewerking, met recovery of een adjustment brush in Lightroom bvb. Of HDR, maar daar heb ik geen ervaring mee).
      Ook het formaat vind ik goed passen bij deze foto's.

      Grtz,
      Peter
      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

      Comment


      • #4
        Re: Turkse Riviëra

        ik vind ze alle 3 wel iets hebben maar mijn voorkuur gaat naar 2 die zonnestralen die door die wolken komen knap hoor en dat als beginner
        volgorde 2-1-3

        Comment


        • #5
          Re: Turkse Riviëra

          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          er is weinig te zien op de foto's.
          ik bedoel, ga met je camera eens het binnenland in. daar zijn toch boeiender dingen te zien dan het zoveelste zeezicht. mensen, gebouwen, landschapjes ...
          hab je de titel wel gelezen?
          ---------------------------------
          vind het wel een mooie reeks, alleen voor mij juist in de verkeerde volgorde.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Turkse Riviëra

            Ik plaatste deze reeks omdat ze mij het meeste zin gaven om terug te gaan. Aangezien het echt een luilekker vakantie was, hebben we van het binnenland niet veel gezien.
            Het feit dat ik er panoramafoto's van gemaakt heb ligt eraan dat er op de voorgrond rotsen stonden of bomen. Aangezien deze als zwarte vlekken zouden overkomen en de nadruk op de verte ligt, heb ik deze eraf gehaald.
            Heb wel extra opgelet om er voor te zorgen dat de zee niet leegloopt.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            hab je de titel wel gelezen?
            ---------------------------------
            vind het wel een mooie reeks, alleen voor mij juist in de verkeerde volgorde.
            grt,bouk.
            Hoe bedoel je "in de verkeerde volgorde"??

            Gr, Jakke.

            Comment


            • #7
              Re: Turkse Riviëra

              Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht



              Hoe bedoel je "in de verkeerde volgorde"??
              3-2-1 ipv 1-2-3.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Turkse Riviëra

                Owkeee ja, 3 is ook voor mij persoonlijk de beste door die mooie pastelkleur en het eenzame bootje dat van de nacht naar de dag vaart! Is dan ook om 07u11 AM vastgelegd.

                Comment


                • #9
                  Re: Turkse Riviëra

                  Persoonlijk vind ik dit een zeer mooie reeks! (maar ik ben ook beginner )
                  Voorkeur ook voor 3de.
                  Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Turkse Riviëra

                    aha, daar ga ik volgende week naartoe, tenminste als de vulkaan zich een beetje koest houdt de komende dagen....

                    Nr 2 voor mij!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Turkse

                      Twee, omdat ik daar nog net iets meekrijg van de Turkse Riviëra. Een en drie hadden zo'n
                      beetje overal genomen kunnen zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Turkse

                        Alvast bedankt voor de tips en beoordeling!

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Twee, omdat ik daar nog net iets meekrijg van de Turkse Riviëra. Een en drie hadden zo'n
                        beetje overal genomen kunnen zijn
                        .
                        Met, uiteraard, alle respect voor uw eerlijke mening, maar het zou toch al te gek zijn als we de foto's zouden beoordelen op het feit of ze al of niet genomen zijn op de locatie die door Topic starters is opgegeven?
                        Ik dacht vroeger dat de zon onderging in de Noordzee, nu blijkt echter, op deze foto's, dat ze ook onder gaat in de Middelandse zee.

                        Gr, Jakke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Turkse

                          Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht
                          Alvast bedankt voor de tips en beoordeling!


                          Met, uiteraard, alle respect voor uw eerlijke mening, maar het zou toch al te gek zijn als we de foto's zouden beoordelen op het feit of ze al of niet genomen zijn op de locatie die door Topic starters is opgegeven?
                          Ik dacht vroeger dat de zon onderging in de Noordzee, nu blijkt echter, op deze foto's, dat ze ook onder gaat in de Middelandse zee.

                          Gr, Jakke.
                          Hij bedoelt uiteraard dat als je sfeerbeelden maakt over de Turkse Riviera, dat het ook leuk is als er ook iets effectiefs over Turkse Riviera op de foto staat.
                          Ik ga ook voor de 2de omdat dit de sfeer van de titel het best omschrijft. 3 vind ik ook mooi, maar geeft me niet het Riviera gevoel
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Turkse

                            Oorspronkelijk geplaatst door jakke1 Bekijk bericht
                            Alvast bedankt voor de tips en beoordeling!


                            Met, uiteraard, alle respect voor uw eerlijke mening, maar het zou toch al te gek zijn als we de foto's zouden beoordelen op het feit of ze al of niet genomen zijn op de locatie die door Topic starters is opgegeven?
                            Ik dacht vroeger dat de zon onderging in de Noordzee, nu blijkt echter, op deze foto's, dat ze ook onder gaat in de Middelandse zee.
                            Hmm, begrijpen doe ik het wel, maar als een bepaalde titel naar iets verwijst, dan vind
                            ik er ook graag iets van op de foto's terug. Verwachtingspatroon, waarmee je ook iemand
                            op het verkeerde been kan zetten, maar dat leek me hier niet de bedoeling.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Turkse Riviëra

                              Ik zal volgende week eens kijken of ik er een paar kan laten zien met de sfeer van de Turkse Riviëra! Heb er niet zoveel kunnen maken omdat het, Zoals ik al zei, een luilekkervakantie was.
                              Maar van de 100 foto's zijn er natuurlijk geen 90 die je, buiten het familiealbum, wil laten beoordelen in de "Beginnershoek".

                              Comment

                              Working...
                              X