Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gordon Finest Race 10 April 2010 Circuit Zolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gordon Finest Race 10 April 2010 Circuit Zolder

goedemiddag allemaal

gisteren naar circuit van zolder geweest
    veel foto's genomen (een 700-tal, maar hit rate is nogal aan de lage kant )
    maar hopelijk stijgt dat met jullie tips

deze zal wel zijn, maar kan mij iemand mee daar mee helpen? diafragma, sluitertijd,... en andere belangrijke begrippen is niet voor mij chinees, maar neemt toch zweeds (ik begrijp er wel iets van, maar dus zeker nog niet alles)

wat ook bij veel van mijn foto's is: achtergrond scherp en wielen staan stil, precies dat die auto staat geparkeerd
    en als het dan eens lukt, zie je gewoon de banden wat ronddraaien (je kan bijvoorbeeld michelin niet zien staan, maar achtergrond blijft scherp)

misschien zijn twee en drie al iets meer

nog een vraagje: ik ben met mijn lens 55-200 gaan fotograferen, ik heb een foto kunnen nemen op 200 van een auto waar de vlammen uit de pijp komen , is dat eentje voor de vuilbak? of is er een manier om dat kleine stukje van die foto in te zoomen of zo?

hartelijk dank met kijken en hopelijk geven van tips

nu parijs roubaix bekijken

tot later
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

Re: Gordon Finest Race 10 April 2010 Circuit Zolder

2 en 3 zijn niet echt scherp, de eerste zit wel goed van scherpte, maar daar zit de draad in de weg.
    De sluitertijd kan nog een heel stuk naar beneden, met een sluitertijd van 1/1600 en 1/1250 bevries je de actie, daarom dat de auto's precies geparkeerd staan.
    Probeer de volgende keer de auto's eens te pannen met een sluitertijd van 1/500, als je dat wat onder de knie hebt kan je zelfs nog minder gaan met je sluitertijd, tot bijv. 1/200.
    Het begin is er, de rest komt wel...

Comment

ok dank je
      1% van de kijkers laat toch iets van zich horen, dat is bijna hetzelfde als mijn hit ration van de zaterdag

foto twee en drie is onscherp omdat ook achter draad is

persoonlijk vind ik dat echt heel moeilijk
      bij mij zijn die alle drie scherp, dus ja, ik moet mijn fotos laten keuren door jullie he, want ik zie dat niet of iets scherp is

nogmaals bedankt,
      zondag binnen twee weken zit ik wallonië voor ne rally, ik ben eens benieuwd

Comment

vind ze toch al niet onaardig, en een leuk leermoment, met dergelijke dingen kan je prima leren pannen en meetrekken. succes
        Canon eos 7D

Comment

Vind ze ook niet mis.
          Die draad bij 1 vind ik zelfs helemaal niet storen.
          Ik was er ook graag bij geweest, maar zat met een dilemma : Paris-Roubaix, een etentje of Zolder (waar het voor één keer gratis was).... ben dan maar mee gaan eten om de familie content te stellen.

Comment

inderdaad zeeer moeilijke keuze
            de familie moet ge af en toe sussen he
            anders was ik vorige week naar de ronde
            maar ja, ons ma verjaart op pasen, pff, ik had mijn hoogdag anders voorgesteld

er zijn nog dingen gratis op zolder hoor, kijk regelmatig op hun site

groetjes

Comment

Working...
            X