Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonsondergang

    Bedankt voor jullie leerzame opmerkingen.

    Sony Alpha700, Sony 16-105, Sigma 105 Macro

  • #2
    Re: Zonsondergang

    Sorry, niet scherp, uitgebrande zon, je had beter nog wat gewacht tot ze lager zat. De beweging in de wieken heb je wel al.

    Comment


    • #3
      Re: Zonsondergang

      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Sorry, niet scherp, uitgebrande zon, je had beter nog wat gewacht tot ze lager zat. De beweging in de wieken heb je wel al.
      Hoe kan ik de uitgebrande zon in deze situatie vermijden? Tegen de zon in fotograferen geeft altijd een uitgebrande vlek en bijgevolg een donkere omgeving.
      Indien ik de sluitertijd had opgedreven zouden de kleuren van de zonsondergang ook verloren gaan.

      Graag advies.
      Sony Alpha700, Sony 16-105, Sigma 105 Macro

      Comment


      • #4
        Re: Zonsondergang

        Oorspronkelijk geplaatst door firsthightower Bekijk bericht
        Hoe kan ik de uitgebrande zon in deze situatie vermijden? Tegen de zon in fotograferen geeft altijd een uitgebrande vlek en bijgevolg een donkere omgeving.
        Indien ik de sluitertijd had opgedreven zouden de kleuren van de zonsondergang ook verloren gaan.

        Graag advies.
        Je kan nooit de logica ontlopen, als de zon te hevig is zal die steeds uitgebrand zijn, wachten, zoals ik al schreef.

        Comment


        • #5
          Re: Zonsondergang

          ik zet meestal mijn witbalans op daglicht 5200K
          en krijg dan vaak wel aardige foto s
          dergelijke instelling zit mogelijke ook op
          jouw camera.
          Canon eos 7D

          Comment


          • #6
            Re: Zonsondergang

            Ok wachten dus.. tot de zon helemaal onder is.
            Maw kan ik volgende foto's ook gewoon deleten?


            Last edited by Sannepoes; 12 april 2010, 09:27. Reden: te veel foto's
            Sony Alpha700, Sony 16-105, Sigma 105 Macro

            Comment


            • #7
              Re: Zonsondergang

              Wachten is natuurlijk het beste.
              Uitbranding in de zon vind ik persoonlijk niet altijd een ramp, zolang het niet dominant is of storend werkt in de foto. Ik vind die van jou best nog wel kunnen. Je kan ze zon nog wat temperen in PS. Je hebt trouwens knap de beweging van de windmolens vastgelegd.

              Je fotos daarom deleten; Dat moet je zeker niet doen omdat er op BD wat negatievere commentaren komen, maar enkel als je ze zelf slecht vind en niet de moeite om te bewaren.
              Ik zou je bijkomend fotos wel rechtzetten want overal staat de horizon schuin
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Zonsondergang

                Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                Ik zou je bijkomend fotos wel rechtzetten want overal staat de horizon schuin
                Die foto's moeten idd rechtgetrokken worden, daarom dat die niet meteen online kwamen .
                Thanks voor de tip van PS maar voorlopig ben ik met zooveel bezig dat PS nog niet grondig aan de beurt is gekomen. Langs de andere kant wil ik eerst leren om deftige foto's te trekken voor ik alles al van in het begin moet rechttrekken met PS.
                Anderzijds ben ik wel zeer nieuwsgierig hoeveel 'PS-werk' er in foto's als in die van de HOF-uitgaven zit.

                Bij volgend voorbeeld doe ik wel mijn hoedje af, maar de zon is, ondanks kleiner te zijn, evenzeer 'uitgebrand'.

                http://forum.belgiumdigital.com/memb...ondergang.html
                Sony Alpha700, Sony 16-105, Sigma 105 Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsondergang

                  Oorspronkelijk geplaatst door firsthightower Bekijk bericht

                  Bij volgend voorbeeld doe ik wel mijn hoedje af, maar de zon is, ondanks kleiner te zijn, evenzeer 'uitgebrand'.

                  http://forum.belgiumdigital.com/memb...ondergang.html
                  Beste,

                  leer curves lezen, jouw zon is compleet uitgebrand, je aangehaalde voorbeeld zit daar mijlenver van. Akoord, er is nog steeds wat 'verbranding' te zien, maar dan niet de totale oppervlakte van de zon, en ook in 'verbranden' is er gradatie.
                  Op veel toestellen is het mogelijk om dit te tonen, een programma zoals Lightroom (en andere software ook) laat je toe om dat eveneens te 'zien'.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsondergang

                    [Mod]
                    Per topic slechts 3 verschillende foto's aub. De extra foto's werden verwijderd.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsondergang

                      Compo is mooi, zo de zon tss de twee windmolens.
                      Zou eerder de foto onderbelichten, maar dan ga je tevreden moeten zijn met minder detail op de voorgrond.
                      Grtjs

                      Comment

                      Working...
                      X