Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kasteel, linear of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: kasteel, linear of niet

Tips voor Landschapsfotografie en Gebouwen
    ...
    1: Statief dit is sterk aan te raden als je het goed wil doen .
    2: Afstandsbediening zo voorkom je trillingen .
    3: De opname zelf kan in M,AV-A of het standaard programma voor landschap .
    4: De AF-functie zet je op One Shot
    · One-Shot AF bij enkelvoudige opname
    5: Neem een ISO 100-200 en daar buiten zou licht genoeg moeten zijn .
    6: Gebruik ook je Meervlaks meeting .
    7: AEB-belichtingsreeks deze is aan te bevelen bij moeilijk licht of als je twijfeld.
    8: Trek je foto’s best in RAW ik zelf gebruik RAW+JPG zo kan je tijdens de bewerking nog alle kanten op .
    9: Je diafragma keuze is geheel aan jou toch zou ik een F5,6 tot een F12 aanraden hogere waarden gaan niet altijd een beter resultaat geven .
    10: Live view of anders verwoord Spiegel opklappen als je dit kan raad ik zeker aan zo voorkom je weer wat trilling het komt je foto ten goede .
    11: Als toestel beschikt over een Ruisreductie zet je die best ook nog aan het zal wel wat langer duren voor je foto op je kaart verwerkt is .
    12: Maak zelf een keuze in lens ik gebruik een 10-22 super breedhoek en een 17-85 Lens van Canon telkens met zonnekap .
    13: Filters voor landschapsfotografie , je kan een grijsverloopfilter gebruiken geeft altijd een mooie effect .
    14: Waterpas , ik gebruik er een die ik in mijn flitsschoen schuif zo sta ik zeer snel past
    15: Als je de foto neemt laat genoeg ruimte aan de bovenzijde , als je dan toch een perspectiefcorrectie moet uitvoeren kom je niet in de problemen te zitten als je te foto moet uitrekken .

Hopelijk heb je hier wat aan

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Joeri, bedankt voor dit mooie lijstje van tips

Eén kleine opmerking:
      Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
      10: Live view of anders verwoord Spiegel opklappen ...
      Dit zijn voor mij geen synoniemen... Ik kan mijn spiegel opklappen zonder Live View te activeren (Canon EOS 450D)

Grtz,
      Peter
      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
        Joeri, bedankt voor dit mooie lijstje van tips

Eén kleine opmerking:

Dit zijn voor mij geen synoniemen... Ik kan mijn spiegel opklappen zonder Live View te activeren (Canon EOS 450D)

Grtz,
        Peter
        Neen als je spiegels zijn opgelkapt kan je je zoeker niet meer gebruiken en ben je aangewezen op je schermpje of je moet aan je toestel een laptop aankangen zo kan je ook je toestel bedienen en heb je natuurlijk ook een beter beeld .

Groeten

Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Als ik dat hier allemaal lees, moeten we straks een sherpa gaan inhuren om ons fotomateriaal te dragen :
          - body met diverse lenzen
          - statief
          - waterpas
          - laptop
          .............. enz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Neen als je spiegels zijn opgelkapt kan je je zoeker niet meer gebruiken en ben je aangewezen op je schermpje of je moet aan je toestel een laptop aankangen zo kan je ook je toestel bedienen en heb je natuurlijk ook een beter beeld .
            Lukt bij mij wel hoor...
            -Spiegel opklappen activeren in 't menu
            -zoeker gebruiken om compositie e.d. te bepalen
            -1ste maal ontspanner indrukken: de spiegel klapt op
            -2e maal ontspanner indrukken: de foto wordt gemaakt

En dit alles zonder live view of laptop

Grtz,
            Peter
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Working...
            X