Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sanne op de kermis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sanne op de kermis

Ik merk zelf ook dat de foto beter moet kunnen, maar weet niet echt hoe.
    Alle tips en opbouwende kritiek is welkom
    (f/11 , ISO320 , 1/200s)
    (bewust veel contrast met photoshop)
    Alvast bedankt voor je reactie !
    Bekijk zoveel je moet, niet zoveel je kan.

Re: Sanne op de kermis

Ik vind het vooral een mooie foto

Eerst en vooral heb je heel mooi de beweging weten vast te leggen, met de scherpte op de juiste plaats.

Zw-Wit omzetting is ook goed gelukt, maar op het voorhoofd, neusje en de lichtste delen van de jas is het wit uitgebrand. Het zwart op de broek is dan weer wat dichtgelopen.

De compositie kan misschien beter... iets te dicht op de rand, anderzijds draagt dit ook weer bij aan het gevoel van beweging en middelpuntvliedende kracht die zo een molentje veroorzaakt.

De foto staat scheef (afgaand op de stenen en het houtwerk van het achterliggende gebouw). Misschien bewust gedaan? Dan zou ik voor dit soort foto's nog veel schever gaan ofwel volledig recht.

Ik heb zelf onlangs een 10-tal foto's van onze kinderen op een paardenmolen genomen. Die waren allemaal geschikt om... rechtstreeks in de vuilbak te kieperen

M.a.w. ik vind dit geen gemakkelijk onderwerp om te fotograferen, dus dikke proficiat

Grtz,
    Peter
    Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

Hey Peter, bedankt voor de reactie.
      Het was niet opzettelijk een scheve foto, nu zie ik het ook pas. (nochtans makkelijk verholpen in photoshop hé).
      Met de andere puntjes ben ik het ook wel eens maar kan nabewerking niet meer helpen vrees ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saxofonske Bekijk bericht
        Ik merk zelf ook dat de foto beter moet kunnen, maar weet niet echt hoe.
        das al een goed begin hoor.
        wat zou je beter willen dan bij deze opname en wat weet je niet?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hoi,

Mooie en goede momentopname , ook de zwart-wit omzetting is geslaagd.
          De foto vertelt alles (snelheid, rotatie, kracht, spanning, plezier, ...) en de compo vind ik ook prima.
          Prachtig plaatje maw, het kermisgevoel heb je hier prima vastgelegd .

Grts
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Vind de compositie best meegevallen. In ieder geval op het juiste moment afgedrukt. Dat
            dit iets te dicht de rand nadert vind ik helemaal niet. Wel jammer dat het gelaatje (ook
            de jas, maar dat is minder erg) zo uitgebrand is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              das al een goed begin hoor.
              wat zou je beter willen dan bij deze opname en wat weet je niet?
              grt,bouk.
              Wel Bouk, vooral de achtergrond stoort me (zal men broer niet graag horen ) Maar ook de huizen ipv de kermis die de achtergrond vullen. Compositie kon wel beter, maar vind ik ni slecht. (smaken verschillen)
              En idd de puntjes die Peter opsomt, maar die had ik zelf niet onmiddelijk gezien
              Wat ik niet weet is hoe ik de foto, in photoshop, meerwaarde kan geven.

Doude en Ed alsook bedankt voor de leuke reactie

Overmorgen eens proberen de foto opnieuw te bewerken, rekening houdende met jullie adviezen.

Comment

Working...
              X