Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Architectuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Architectuur


    D5000 - 18-105@40mm - 1/320 - f/9 - ISO200


    D5000 - 18-105@25mm - 1/125 - f/10 - ISO200

    Een poging om wat architectuur in beeld te brengen.
    Ik ben hier absoluut beginner in, en wil graag bijleren, dus wie opmerkingen of tips heeft mag deze altijd doorgeven.

    Enjoy,
    Last edited by BorisBarowski; 14 juli 2010, 21:44.
    Nikon D5000 - Nikkor AF-S 18-105 f/3.5-5.6VR - Vivitar 70-210 f/4.5

  • #2
    Re: Architectuur

    Architectuurfotografie biedt je de mogelijkheid om te experimenteren met compositie, alle elementen van belichting, perspectief, framing, balans, symmetrie, lijnenspel, etc. komen er in terug. Je hoeft niet op pad naar exotische oorden, elke stad heeft zijn eigen stijl aan oude en nieuwe architectuur.

    voor tips!
    Suc6
    http://www.fotohans.eu

    Comment


    • #3
      Re: Architectuur

      De eerste zou ik een stukje van de bovenste rand afknippen.
      Bij de tweede is er geen lucht?

      Comment


      • #4
        Re: Architectuur


        de eerste, een beetje bijgesneden

        Er was inderdaad een heel vlak en felbelicht wolkendek op dat moment, wat ik al bij al vond aansluiten bij de lichte steen, en een beetje contrasteren bij de grijze overkapping en houtbezette muur, maar blijkbaar is mijn esthetisch gevoel hier een beetje mis
        Nikon D5000 - Nikkor AF-S 18-105 f/3.5-5.6VR - Vivitar 70-210 f/4.5

        Comment


        • #5
          Re: Architectuur

          Niks mis mee, hoor, met die tweede. Vind het een heel mooie vlakverdeling waar de lucht
          deel van uitmaakt.

          Comment


          • #6
            Re: Architectuur

            Oorspronkelijk geplaatst door BorisBarowski Bekijk bericht
            ....Er was inderdaad een heel vlak en felbelicht wolkendek op dat moment, wat ik al bij al vond aansluiten bij de lichte steen, en een beetje contrasteren bij de grijze overkapping en houtbezette muur,....
            'k vind dat dit perfect past met de vlakverdeling van het gebouw en de kleuren.
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment

            Working...
            X