Iemand nog tips voor een betere foto?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Macro/close-up bloem.
Collapse
X
-
Macro/close-up bloem.
Iemand nog tips voor een betere foto?“For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography -
-
-
Re: Macro/close-up bloem.
Ik volg mijn voorgangers, plus (als ik mag vitten) had ik getracht de rechterbovenhoek ook wit te houden. Dan had je een pérfecte compo, welke ik nu zelfs al zeer mooi vind
Alleen de scherpte is wel jammer. Tweede poging? Ik kijk uit naar een retry!
Comment
-
hier is mijn retry, hopelijk is deze beter.
“For me, the subject of the picture is always more important than the picture.” - Diane Arbus -- http://www.facebook.com/PieterSimons.photography
Comment
-
Ik vind 'm absoluut al een heel stuk beter! Wel zou ik nog eens je focuspunt herbekijken. De scherpte ligt volgens mij nu op de achterste blaadjes. Ik gok dat je je camera zelf laat focussen? Je kunt dit ook zelf doen (manueel) of (wat ik aanraad) met behulp van zogenaamde focuspunten. Ik heb geen enkel idee hoe dat in elkaar zit bij Nikon (hulp, Nikon gebruikers?), maar daarmee kun je vb het centrum van de bloem kiezen als focuspunt, en dan stelt het toestel zelf daarop scherp. Daarvoor hoef je de bloem niet even in het centrum van de foto te zetten, je kunt je toestel laten staal zoals het staat, en dan met op je toestel dat stukje van het beeld selecteren waar het centrum van de bloem in zit.
En tenslotte kun je dan (in Av mode) nog met het diafragma kiezen hoeveel ervoor en erachter je ook scherp wilt hebben.
Hopelijk ben je hier wat mee
Comment
-
-
Ik vind de eerste ook wel iets hebben, alleen focuspunt verleggen en ikzelf zou proberen om de bloem zodanig in beeld te krijgen dat de zwarte achtergrond rechtsboven weg is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zuzip Bekijk berichtIk vind 'm absoluut al een heel stuk beter! Wel zou ik nog eens je focuspunt herbekijken. De scherpte ligt volgens mij nu op de achterste blaadjes. Ik gok dat je je camera zelf laat focussen? Je kunt dit ook zelf doen (manueel) of (wat ik aanraad) met behulp van zogenaamde focuspunten. Ik heb geen enkel idee hoe dat in elkaar zit bij Nikon (hulp, Nikon gebruikers?), maar daarmee kun je vb het centrum van de bloem kiezen als focuspunt, en dan stelt het toestel zelf daarop scherp. Daarvoor hoef je de bloem niet even in het centrum van de foto te zetten, je kunt je toestel laten staal zoals het staat, en dan met op je toestel dat stukje van het beeld selecteren waar het centrum van de bloem in zit.
En tenslotte kun je dan (in Av mode) nog met het diafragma kiezen hoeveel ervoor en erachter je ook scherp wilt hebben.
Hopelijk ben je hier wat mee
ik hoop dat je iets bent met deze uitleg
groetjesNikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX
Comment
Comment