Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afwas - t'eilandje - Ps experimentje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afwas - t'eilandje - Ps experimentje

*EDIT* formaat foto's aangepast.

hallo iedereen,
    hierbij 2 foto's die ik in april vorig jaar getrokken heb en wat spielerij met photoshop.

eerste heb ik terwijl ik de afwas aan het doen was getrokken. uiteindelijk veel water verspild en het coca-cola glas is gesneuveld.. maar het was wel leuk.

1/125s . f/5.6 . ISO 100 . 55 mm

2de is aan het eilandje in antwerpen getrokken. ben er niet helemaal tevreden over.. ik vind zelf de kleuren mooi. maar er is iets dat me stoort. maar kan mn vinger er niet op zetten. mss dat jullie me daarbij kunnen helpen?

1/125s . f/5.6 . ISO 180 . 20 mm

De Laatste foto weet ik niet goed of die hier past. aangezien ik die zodanig bewerkt heb in photoshop dat die nu helemaal niet op het origineel lijkt. maar vond het wel cool en vroeg me af wat jullie hiervan denken.geen exif omdat het niet echt van toepassing is.

alvast bedankt voor de feedback,

Fernando
    Last edited by blixken; 27 maart 2010, 13:05. Reden: foto's te groot.

Re: afwas - t'eilandje - Ps experimentje

formaat aangepast.
    Last edited by blixken; 27 maart 2010, 13:06.

Comment

#1 mooie abstraktje
      #2 waarschijnlijk onhebbelijk gevoel omdat je foto wat schuin staat en je perspectief in je uiterste gebouwen krijgt. Mag imo ook wat opgelicht worden (klik vb)
      #3 vind ik een topper. Knap
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
        #1 mooie abstraktje
        #2 waarschijnlijk onhebbelijk gevoel omdat je foto wat schuin staat en je perspectief in je uiterste gebouwen krijgt. Mag imo ook wat opgelicht worden (klik vb)
        #3 vind ik een topper. Knap
        hey,
        bedankt voor de reactie
        dat was het.. was me niet opgevallen dat het schuin stond.
        en euh. wat bedoel je precies met perspectief in de uiterste gebouwen krijgen?

Fernando

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blixken Bekijk bericht
          en euh. wat bedoel je precies met perspectief in de uiterste gebouwen krijgen?
          'k heb het wat vreemd uitgedrukt, mijn fout. Ik bedoelde dat door de vervorming van je lens op 20mm de gebouwen aan de zijkant naar buiten toe hellen. Dit is niet te veranderen door de horizon recht te zetten, maar dooe de perspectief vervorming aan te passen. (Zie m'n probeersel in m'n eerste comment)
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

ga voor de jachthaven, die straalt een heerlijke rust uit, terwijl het plaatje toch erg druk oogt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              'k heb het wat vreemd uitgedrukt, mijn fout. Ik bedoelde dat door de vervorming van je lens op 20mm de gebouwen aan de zijkant naar buiten toe hellen. Dit is niet te veranderen door de horizon recht te zetten, maar dooe de perspectief vervorming aan te passen. (Zie m'n probeersel in m'n eerste comment)
              ahja nu weet ik wat je bedoelt.. is er een manier om dat tegen te gaan tijdens het trekken? of moet dat telkens in post-production bijgewerkt worden? dit is met de 18-55 kitlens die bij mn D60 kwam getrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blixken Bekijk bericht
                ahja nu weet ik wat je bedoelt.. is er een manier om dat tegen te gaan tijdens het trekken? of moet dat telkens in post-production bijgewerkt worden? dit is met de 18-55 kitlens die bij mn D60 kwam getrokken.
                Tijdens het nemen van de foto kun je er weinig aan doen. Alle lenzen hebben vervorming, de een al meer dan de andere en dit niet noodzakelijk altijd gerelateert aan de millimeters. Soms stoort het niet en soms moet je in de nabewerking wat gaan sleutelen.

Comment

Working...
                X