Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Justitiepaleis Brussel (De "belachelijk" grote inkomhal")
Justitiepaleis Brussel (De "belachelijk" grote inkomhal")
Heb eens in het justitiepaleis een "panorama" getrokken maar ben er niet content van, lijkt wel fisheye en dat is niet de bedoeling (ook krijg ik de foto niet recht, of te wel is ie vaonder recht en boven niet, of omgekeerd). Wat vinden jullie?
Re: Justitiepaleis Brussel (De "belachelijk" grote inkomhal"
De bovenste foto valt nog mee, vind ik. Bij de onderste foto is het inderdaad nogal fish-eye.
Waarschijnlijk heb je iets te weinig foto's getrokken om alle informatie te hebben. Op de photoshoples (cs4) hebben we de tip gekregen om in drie lagen te trekken, dus uw horizontale (verticale) foto en dan nog de reeks overlappend boven en beneden (of links en rechts).
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Ze zijn rechtgetrokken kijk naar de vloer, ik weet ook niet hoe dat het boven dan scheef staat, iemand een ideetje omdat op te lossen?
De lengteas van het objectief had perfect moeten samenvallen met de lengteas van de hal, hetgeen hier duidelijk niet gebeurd is. Je kan naderhand via bewerkingssoftware trekken en sleuren zoveel je wil, het blijft wringen.
Met andere woorden: je stond niet in het midden van het gebouw.
Re: Justitiepaleis Brussel (De "belachelijk" grote inkomhal"
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
De lengteas van het objectief had perfect moeten samenvallen met de lengteas van de hal, hetgeen hier duidelijk niet gebeurd is. Je kan naderhand via bewerkingssoftware trekken en sleuren zoveel je wil, het blijft wringen.
Met andere woorden: je stond niet in het midden van het gebouw.
Nog eens overdoen doen dan, volgende week ga ik eens teruggaan. Bedankt voor de tip Jos.
Ps: Dit zijn wel meerdere foto's aan elkaar geplakt, kan het hier dan ook niets mee te maken hebben?
Comment