Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat macro probeersel.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat macro probeersel.

Hallo iedereen!
    Hier mijn eerste foto's!
    Ben een jongen van 13 jaar dus heb nog geen ervaring
    Heb wat macro opnamen gemaakt toen we met de hond waren gaan wandelen.

Dit allemaal is getrokken met mijn bescheide compactje, de FujiFilm J120
    Maar binnenkort komt de nieuwe HS10 in huis
    Geef gerust je comentaar want daar leer ik van!
    Last edited by gracjan20; 24 maart 2010, 21:16.

Re: Wat macro probeersel.

De macros zijn nogal maxi in het overtreden van de forum regels: grootte 1600 pixels ipv 900 pixels langste zijde, 6 fotos ipv 3. Best vlug even aanpassen voor de mods erachter komen
    Commentaar op de fotos zelf kan ik pas geven nadat je een definitieve selectie hebt.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      De macros zijn nogal maxi in het overtreden van de forum regels: grootte 1600 pixels ipv 900 pixels langste zijde, 6 fotos ipv 3. Best vlug even aanpassen voor de mods erachter komen
      Commentaar op de fotos zelf kan ik pas geven nadat je een definitieve selectie hebt.
      Zo dan?
      Vind het spijtig dat ik ze niet allemaal kan laten zien...
      Wat vind je ervan?

Comment

Nu zijn ze misschien ietsje te klein
        Canon EOS 50D + 17-55 + Tamron 90mm Macro + Canon ex 430 II
        www.moosedesign.be

flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton Bekijk bericht
          Nu zijn ze misschien ietsje te klein
          oke ;D
          3de keer goede keer?

Comment

Ik vind de eerste het beste geslaagd qua combo alleen de scherpte zou iets beter kunnen. Zeker verder blijven doen

PS: Er gaan waarschijnlijk een paar personen op dit forum zeggen dat dit close-up foto's zijn ipv macro.
            www.moosedesign.be

flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
              Vind het spijtig dat ik ze niet allemaal kan laten zien...
              Morgen post je dan gewoon de andere drie

Wat vind je ervan?
              Onder de omstandigheden, met gebruikt materiaal, helemaal niet slecht.
              #1 Goed gewerkt met scherpte en DOF, maar imo iets teveel van je onderwerp onscherp.
              #2 De grote onscherpe (geknakte) sprieten lopen met veel aandacht weg; best nog wat inzoomen indien je dat kon.
              #3 overlichte lucht en onderbelicht onderwerp, in ieder geval wat dof van kleur. Hier had je beter een kwartdraai naar rechts gedaan en links van de knoppen gaan staan.

Blijven oefenen
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...

Comment

Ik vind de eerste het beste geslaagd qua combo alleen de scherpte zou iets beter kunnen. Zeker verder blijven doen

PS: Er gaan waarschijnlijk een paar personen op dit forum zeggen dat dit close-up foto's zijn ipv macro.
                Vind de eerste inderdaad ook de beste.
                Maar hoe krijg ik er meer scherpte in?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                  Morgen post je dan gewoon de andere drie

Onder de omstandigheden, met gebruikt materiaal, helemaal niet slecht.
                  #1 Goed gewerkt met scherpte en DOF, maar imo iets teveel van je onderwerp onscherp.
                  #2 De grote onscherpe (geknakte) sprieten lopen met veel aandacht weg; best nog wat inzoomen indien je dat kon.
                  #3 overlichte lucht en onderbelicht onderwerp, in ieder geval wat dof van kleur. Hier had je beter een kwartdraai naar rechts gedaan en links van de knoppen gaan staan.

Blijven oefenen
                  bedankt!
                  Enkel #3 snap ik niet zo goed?!

Comment

Vind de eerste inderdaad ook de beste.
                    Maar hoe krijg ik er meer scherpte in?
                    Goh ja door je scherpstelpunt op de bloem te zetten en je Diafragma niet te klein te zetten maar ik zie dat je met een compactje werkt, dus weet niet of je die manueel kunt instellen (eens in de handleiding zoeken misschien).

En als het dan al te laat zou zijn misschien eens door photoshop of ander programma halen om te verscherpen, maar niet te veel anders gaat de foto te kunstmatig lijken.

mvg
                    www.moosedesign.be

flickr

Comment

Goh ja door je scherpstelpunt op de bloem te zetten en je Diafragma niet te klein te zetten maar ik zie dat je met een compactje werkt, dus weet niet of je die manueel kunt instellen (eens in de handleiding zoeken misschien).

En als het dan al te laat zou zijn misschien eens door photoshop of ander programma halen om te verscherpen, maar niet te veel anders gaat de foto te kunstmatig lijken.

mvg
                      Kan het diafragma niet instellen spijtig genoeg.
                      Kzal even een programmatje zoeken

Comment

bedankt!
                        Enkel #3 snap ik niet zo goed?!
                        Dit is een tegenlicht opname; je hebt een felle vlek (rechts)boven in beeld die geen informatie meer bevat. Dit gedeelte is overbelicht. Het vreet zelfs door de takken heen, sommige takken zijn onderbroken door het licht. Je toestel gebruikt 'pattern' of patroon als belichtings methode; daarmee neemt het als het ware het gemiddelde van alle licht in beeld om z'n lichtinstelling te doen. Gezien een groot deel van je beeld teveel licht bevat zal je toestel automatisch z'n belichtingsinstelling lager zetten om overbelichting tegen te gaan met als resultaat dat het andere deel van je foto en dus ook je onderwerp te donker wordt.
                        Had je nu ipv tegen licht in te fotograferen, je een kwart draai naar rechts gedaan zodat het licht van je linker kant komt ipv recht voor, en zo de knoppen gefotografeert had je foto beter belicht en mooier geweest. Daarbij zou je ook een mooiere compositie kunnen maken met het takje van de knoppen die diagonaal over je foto loopt.
                        Hopelijk heb ik je hierbij geholpen en niet verder verwart.

Comment

Heb de 2de foto veranderd door een andere.
                          Wat vinden jullie nu van de 2de foto?

Comment

Ik vind de derde wel een heel leuke foto, origineel en leuk standpunt ingenomen, misschien is die rechtse, dichte knop er wat teveel aan ?
                            zou misschien ook wel leuk zijn om regel van derde te respecteren en de knoppen daar dan ook te plaatsen?
                            Maar zeker geen slechte foto
                            De eerste is ook wel tof maar spreekt me niet echt aan vanwege dezelfde kleur denk ik, wel knap en leuk gezien maar niet speciaal
                            de tweede foto is tof maar de achtergrond klopt niet met de rest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wildsheep Bekijk bericht
                              Ik vind de derde wel een heel leuke foto, origineel en leuk standpunt ingenomen, misschien is die rechtse, dichte knop er wat teveel aan ?
                              zou misschien ook wel leuk zijn om regel van derde te respecteren en de knoppen daar dan ook te plaatsen?
                              Maar zeker geen slechte foto
                              De eerste is ook wel tof maar spreekt me niet echt aan vanwege dezelfde kleur denk ik, wel knap en leuk gezien maar niet speciaal
                              de tweede foto is tof maar de achtergrond klopt niet met de rest
                              bedankt

Comment

Working...
                              X