Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwam Bij poseren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kwam Bij poseren

Eens jullie mening over dees fotoke met D90 18-105mm

Brandpuntsafstand: 105mm
    Diafragma: F/5,6
    Sluitertijd: 1/250sec
    ISO-gevoeligheid: ISO 200
    Witbalans: Automatisch(ben er aan verdiepen)
    EXIF: in foto
    [/CENTER]
    Wat is jullie gedacht.
    Last edited by foto4fun; 19 maart 2011, 09:01.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Re: kwam Bij poseren

Foto is wat 'onrustig'. De delen die de meeste aandacht opeisen zijn onscherp
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik volg Saphi. Probeer volgende keer wat meer hommel en wat minder plant te fotograferen.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Lol; die hommel kwam plots er bij terwijl ik op dat punt van de plant focuste, daarom is aan de andere kant onscherpte en dit is een crop.
        Het was helemaal niet de bedoeling om die hommel vast te leggen.
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          Lol; die hommel kwam plots er bij terwijl ik op dat punt van de plant focuste, daarom is aan de andere kant onscherpte en dit is een crop.
          Het was helemaal niet de bedoeling om die hommel vast te leggen.
          Ik had met m'n opmerking ook niet direct het beestje als doelwit. Wel dat er meer onscherpe delen in je foto zitten dan scherpe en dat daardoor de foto 'onrustig' wordt omdat je ogen op zoek gaan naar een onderwerp (die scherp is) en continu afgeleid worden door de andere, meer prominente, delen in de compo die jammer genoeg onscherp zijn.

Wanneer je een onderwep fotografeert dat uit meerdere gelijkaardige of identieke (onder)delen bestaat moet je zorgen dat het scherpste gedeelte onmiddelijk opvalt door het op een van de sterke punten of lijnen van een compo te plaatsen, en er tevens voor zorgen dat de andere delen minder opvallen door ze ofwel uit de compo te houden en/of sterk met je DOF te gaan werken. (om niet te spreken van de PS post-processing waar je ongwenste delen kunt wegshoppen)
          Last edited by saphi; 26 maart 2010, 11:31.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Working...
          X