Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Je foto is, wat betreft scherpte, belichting, contrast en kleur, in orde maar het compo
is, wat mij betreft voor verbetering vatbaar.
Al slepend tegen het kader zullen er vonken afspringen.
Met wat langere sluiterstijd had je er beweging in kunnen brengen.
Ik denk wel dat wanneer ik daar had gestaan ik het zelfde had waargenomen als wat ik, nu zie op de foto.
Dat is tegelijkertijd positief en negatief.
Positief, zoals boven vermeld
Negatief, het is een snapshot dat voor u intressant is, maar er gebeurd te weinig om het voor ons intressant te maken. Probeer de volgende keer eens te experimenteren met je instellingen. langere belichtingstijd, groter of kleiner diafragma, iso, enz
Mischien komt er iets pittig uit.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik begrijp je reactie volledig, maar jammer genoeg stond het rad stil, dat beperkte de mogelijkheden nogal:-) Het is inderdaad een nogal stilstaand en saai geheel op die manier...volkomen gelijk
En mijn kleine mm`s lagen nog thuis, dus het was goed mikken om alles erop te krijgen...
Belichting is goed, maar qua compositie en spanning valt er nog veel te verbeteren. Robby verwoordt het goed hierboven.
Lees ook je commentaar. Stilstaand rad is lastig om er spanning in te krijgen en doordat je wijde lenzen thuislagen was je ook beperkt in de compositie. Duidelijk.
Rest mij slechts 1 vraag: wat is dan je gedachte om deze foto hier te plaatsen?
Op de boom na vooraan, waar jij niets aan kan doen, vind ik hem best nog goed (en inderdaad een beetje meer ruimte langs de randen). Dat had je eventueel kunnen oplossen door verschillende foto's te maken en die dan samen te stitchen in Photoshop/AutoPano Giga/...
Comment