Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opsinjoorke, Grote Markt te Mechelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opsinjoorke, Grote Markt te Mechelen

Standbeeld van Opsinjoorke op de Grote Markt te Mechelen, met de St.Rombouts kathedraal in de achtergrond.

Eerste pogingen met HDR compositie ...

- Camera Model: Canon EOS 450D
    - Lens: Canon EFS 18-55mm
    - tonemapped HDR compositie 3 fotoshoots (bewerkt met Photomatix)
    - Sluitertijd: exposure 1/8 sec - 1/30 sec - 1/125 sec
    - Diafragma: F/13
    - ISO: ISO-100

Re: Opsinjoorke, Grote Markt te Mechelen

Mooi voorbeeld van hoe HDR niet gebruikt moet worden, voor mijn smaak dan toch.

Comment

Je hebt altijd pro's en con's bij gelijk welke bewerking... zeker bij HDR.
      Ik vind deze wél mooi maar zie toch een paar dingen waar ik (maar wie ben ik) wat zou proberen aan te doen:
      Opsinjoorke contrasteert te weinig met de achtergrond. 't Is perfect voor het grootste deel van het beeldje maar het hoofd (toch altijd het onderdeel van een lichaam dat het meest de aandacht probeert te trekken) juist niet.
      De uitsnede kon onderaan wat meer ruimte verdragen.

Het detail in de gebouwen op de achtergrond is, dank zij je HDR, perfect te zien en geniet van een zacht contrast en kleurenspel. Mooi!
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

Comment

denk ook zonder beeld op de voorgrond een mooiere opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

voor mij ook zonder beeld op de voorgrond, en misschien iets subtiliere hdr

Comment

Een geslaagde HDR opname voor mij, alleen zou ik de slordig weggewerkte kabel - die door de lucht loopt - beter wegwerken.

Vooraan mocht iets mee van het standbeeld te zien zijn.
            www.fluidr.com/photos/fotofilip3

Comment

Het is niet alleen dat er voor- en tegenstanders zijn van HDR. Zelf vind ik het de ene dag
              heel mooi, de andere dag een gedrocht. Ik kan deze wel smaken, mocht misschien een ietsje
              subtieler, maar toch fraai... al denk ik ook dat het zonder standbeeld beter was geweest.

Comment

Working...
              X