Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Blankaart in de winter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De Blankaart in de winter

Laat maar eens iets weten a.u.b.? of
    Camera Model: Nikon D90
    - Lens: 18.0-105.0 mm f/3.5-5.6
    - Sluitertijd: 1/160sec
    - Diafragma: f/9.0
    - ISO: 200

Re: De Blankaart in de winter

beetje te veel met het blauwe schuifje gespeelt hoor, zelfs in het riet zit blauw.
    compo ook wat te druk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

2 punten van kritiek:
      - kleur: wat heb je met de kleuren gedaan?? ik denk dat je iets te enthousiast bent geweest in je bewerking: het blauw van de lucht lijkt zo weggeplukt uit Avatar.

- compo: ik loop een beetje verloren in deze foto: door het redelijk kleine diafragma is bijna het hele beeld scherp, wat de kijker verplicht om het hele beeld te 'scannen' op zoek naar datgene dat het beeld een reden tot bestaan geeft.
      Het is mijn persoonlijke overtuiging dat de fotograaf daar een verantwoordelijkheid heeft: laat aan je toeschouwer zien waarom je dit beeld voldoende sterk vindt om het vast te leggen en vervolgens te posten. Is het het riet? De lucht? De weerspiegeling in het water? Maak je keuze en probeer die keuzen zo sterk mogelijk naar voren te laten komen.

keep shooting!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door errorhandler Bekijk bericht
        Het is mijn persoonlijke overtuiging dat de fotograaf daar een verantwoordelijkheid heeft: laat aan je toeschouwer zien waarom je dit beeld voldoende sterk vindt om het vast te leggen en vervolgens te posten. Is het het riet? De lucht? De weerspiegeling in het water? Maak je keuze en probeer die keuzen zo sterk mogelijk naar voren te laten komen.

keep shooting!
        Dit vind ik voor mezelf een hele goeie raad! Neem ik alvast mee in mijn 'radenhersenhelftdeel'!
        https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door errorhandler Bekijk bericht
          2 punten van kritiek:
          - kleur: wat heb je met de kleuren gedaan?? ik denk dat je iets te enthousiast bent geweest in je bewerking: het blauw van de lucht lijkt zo weggeplukt uit Avatar.

- compo: ik loop een beetje verloren in deze foto: door het redelijk kleine diafragma is bijna het hele beeld scherp, wat de kijker verplicht om het hele beeld te 'scannen' op zoek naar datgene dat het beeld een reden tot bestaan geeft.

keep shooting!
          De reden waarom ik die foto nam en de reden tot bestaan van die foto is het stukje ongerept natuur, waar wij in West-Vlaanderen meer en meer moeten naar zoeken, een stukje natuur waar koning winter op dit moment over regeert en waar de mens nog geen tussenkomst geboden heeft! Waarom volledig scherp? Omdat zowel het vervroren riet met daar achter een afgeknakte boom met tussenin het vervroren ijs evenveel aandacht verdiende! Misschien bekijk ik de foto teveel als een natuurliefhebber en te weinig als fotograaf. Maar het is juist daarom dat het de moeite is om de ganse foto te scannen en van dit stukje natuur te genieten, wat heden ten dage nog weinig gebeurt! Begrijp men antwoordt niet verkeert, ik sta zeker open voor kritiek, maar ik vond en vind nog steeds dat dit een mooie foto is om bovenstaande redenen.
          Mvg Duvelke

Comment

prachtige foto van mijn meest favoriete natuurpunt park hier in West-vlaanderen :-), maar inderdaad wat druk.
            "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

mooi stukje natuur, dat deel is alvast geslaagd.
              minder is de overdreven blauwe kleur.
              als je kan kloon je best de riet-aar links weg. die is te donker en trekt aandacht af.

maar anders toch een goeie opname
              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Working...
              X