Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

streepjes in zwart-wit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: streepjes in zwart-wit

[Mod]OK, OK... dan had je de Mod van dienst toen moeten verwittigen. Geen probleem hoor, typische beginnersfoutjes. Komt wel goed!
    A propos: je kunt zelf geen post verwijderen. Als je d'er eentje weg wil (je moet wel een goede reden hebben, niet omdat men je foto niet goed vindt, bijvoorbeeld), dan contacteer je gewoon de Mod.
    Toch maar eens door de reglementen gaan, misschien? [/Mod]
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik weet niet hoe je de zwartwit omzetting gedaan hebt maar deze versie is te grijs.
      Een paar tips:
      - doe je omzetting zelf in een fotoprogramma, niet door de camera laten doen ( indien dit gebeurd is)
      - een paar eenvoudige ingrepen levert een beter beeld op: levels aanpassen, lichte s curve, nog wat extra contrast hier en daar en hop, je krijgt dit:

Wat de opname betreft vind ik dat de achtergrond hier niet meewerkt, al die lijnen leveren een onrustig beeld op, de dikke balk onder de nek staat daar ook maar ongelukkig.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groeten,

Luc
      Last edited by ObiWan; 31 maart 2010, 13:18.

Comment

bedankt voor je tips!
        Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

tja, en eigenlijk weet ik dat, dat ik moet omzetten met de pc in plaats van op fototoestel, omdat het er anders te vlak en te grijs gaat uitzien...
          kweetni waarom ik dat toen niet gedaan heb...

wat de achtergrond betreft, die beesten gaan nooit staan waar je ze wil hebben... ik heb nochtans veel geduld...
          Fotografie is een middel om dingen weer te geven die iedereen kent zonder erop te letten.

Comment

Kijk dat is nu een van de redenen waarom je nu beter met een DSLR foto's maakt, je kan je diafragma zelf veranderen, en wel zo dat de achtergrond onscherp/wazig wordt!

groeten,

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
              Kijk dat is nu een van de redenen waarom je nu beter met een DSLR foto's maakt, je kan je diafragma zelf veranderen, en wel zo dat de achtergrond onscherp/wazig wordt!

groeten,

Luc
              was met wel al met mijn nikon d60 gemaakt hoor, maar had hem nog maar net en trok toen vooral op auto, ben volop aan 't leren door de instellingen te verkennen nu...
              Last edited by neleke; 4 april 2010, 00:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neleke Bekijk bericht
                was met wel al met mijn nikon d60 gemaakt hoor, maar had hem nog maar net en trok toen vooral op auto, ben volop aan 't leren door de instellingen te verkennen nu...
                Dat is vreemd....in de exif van die foto staat dat ie met een sony DSC-H2 gemaakt is?.
                Nu ja, maakt niet uit, blijf vooral met die instellingen spelen zodat je zo snel mogelijk van die auto stand afkan :-).

Paasgroeten,

Luc

Comment

tiens, tja, dan zal ie inderdaad nog met mijn oude toestel gemaakt zijn...
                  ben intussen al verschillende keren naar zoo en planckendael geweest, heb zelfs een abo genomen, vandaar waarschijnlijk dat ik niet meer weet van wanneer dat deze juist waren... ik heb ze intussen immers nog gefotografeerd...
                  En dat spelen, dat komt in orde hoor

Comment

Working...
                  X