Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

water druppel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • water druppel

    hoi
    vandaag ben ik wat aan het lezen geweest hier op het forum
    ben al enkele jaren lid maar geen actieve schrijver geweest.
    Nu be ik sedert eind januarie gestart met een cursus digitaal reflex waar ik toch de knepen van het val wil lernen kennen ben al 2jaar op de sukkel met men d70s en nu van hart een steen gemaakt en dus gestart

    intussen een nieuwe lens gekocht van digidan de tamron 28/75 2.8 en dit bij de rest van de gewone kit lenzen waar ik nu toch vanaf stap

    nu de foto zelf aan de hand van de info van hier en fimplje op you tube

    4 foto
    iso200
    f 8
    sluiter 180/300
    witbalans gloeilamp licht
    achter grond grijs of rood of blauw







    oei precies wat is met het formaat zal efkes opnieuw proberen via andere serverintussen aangepast via tinypics
    mvg pedro
    Last edited by pedro g; 13 maart 2010, 19:01.
    nikon d70s
    lens nikon 28/100
    lens nikon 70/300

  • #2
    Re: water druppel

    pedro,
    Welkom! Maar misschien best eerst terug naar het testhoekje want op nog-kleiner-dan-postzegelformaat kunnen we weinig oordeel vellen.

    Te snel: je had het zelf al gezien
    Last edited by VIM; 13 maart 2010, 18:19. Reden: Te snel
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: water druppel

      Eerst de kleine foto op jouw webruimte aanklikken. Daarna het adres uit de grote foto halen en hier invoegen.

      Hoe je het adres uit een foto kan halen lees je hier: KLIK!

      Via de knop "Aanpassen", in je openingspost hierboven, kan je het juiste adres plaatsen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: water druppel

        dag jos en vim

        is intussen opgelost zie had ze via de url van een ander forum gehaald en blijkbaar verkleind dit de foto vanzelf

        ben nu geregistreerd via tinypic had al gelezen hoe een foto te plaatsen

        toch bedankt voor de info

        mvg pedro
        nikon d70s
        lens nikon 28/100
        lens nikon 70/300

        Comment


        • #5
          Re: water druppel

          Holahola, maximum drie foto's per topic op dit subforum; en graag een spatie tussen de foto's.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: water druppel

            Hierzie, daarzie! Daar zijn ze. Maar nu eentje te veel (max 3).
            Zet er ook eens een leeg lijntje tussen, dat oogt 1000 keer beter.

            Je schiet mooi "met scherp".
            Raar, maar de kleureffecten doen me wat aan een foute witbalans denken.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: water druppel

              dag vim

              verklaar nader als je wil

              de wit balans stond op gloei lamp of tungsten zoals ze aanraden voor dit werk

              de verschillende kleuren zijn bekomen met een vel wit papier of rood papier of grijs papier

              intussen 1 foto weg genomen en een enter ertussen

              mvg pedro
              nikon d70s
              lens nikon 28/100
              lens nikon 70/300

              Comment


              • #8
                Re: water druppel

                Ik was niet duidelijk genoeg: met "de kleureffecten doen me wat aan een foute witbalans denken" wil ik niet zeggen dat je witbalans fout is maar het effect met het papier doet er me wat aan denken! Je vernoemde die papierkleuren al in je openingspost dus ik had het wel door dat je zo gewerkt had maar ik kon het effect dat het op mijn ogen heeft niet beter beschrijven.
                Ik probeerde dit zelf nog nooit dus kan ik geen grondiger tips geven .
                Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                Oók wandelen met GPS?

                Comment


                • #9
                  Re: water druppel

                  hoi
                  kleine vraag kan ik vandaag terug 3 foto posten in dit topic of niet is per dag zeker in de beginners hoek je 3 foto kan plaatsen

                  heb vandaag een nieuwe reeks getrokken maar met een andere instelling van wit balans heb zelf men wit balans gemaakt aan de hand van het water en eerst op een wit papier
                  de nieuwe foto zijn helderder dus beter belicht denk ikzelf vandaar ik eventueel de mening wil vragen aan jullie

                  mvg pedro
                  nikon d70s
                  lens nikon 28/100
                  lens nikon 70/300

                  Comment


                  • #10
                    Re: water druppel

                    je mag in de beginnershoek 1 topic per dag openen met telkens max 3 foto's.
                    Aangezien deze van gisteren is, mag je je nieuwe foto's dus vandaag laten zien in een nieuwe topic
                    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

                    Comment


                    • #11
                      Re: water druppel

                      nog wat te lezen:


                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X