Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret

    Voor opdracht avondschool fotografie (portret mens en beroep)
    In de les is de foto positief onthaald, maar zou graag es weten wat jullie kritisch oog hierover denkt

    (tweede foto dan beter?)


    Last edited by Ely; 14 maart 2010, 08:27. Reden: Foto te groot

  • #2
    Re: Portret

    er zit genoeg detail in de armen en het gezicht, maar voor de rest in de donkere delen te weinig detail.
    grt,bouk
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Portret

      De eerste is beter, als portret dan toch, om dit beroep uit te beelden volstaat aambeeld hamer en vuur, allemaal perfect zichtbaar.

      Comment


      • #4
        Re: Portret

        De tweede is beter... want hij voldoet aan het reglement van het forum . De eerste is wat te groot.

        Mooi portret met fijne omzetting naar Z/W. .

        Probeer daar eens een actiefoto als de smid op zijn aambeeld aan het werk is: dat MOET prachtige beelden opleveren. De sluitertijd zal dan wel een gans stuk korter moeten.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

        Comment


        • #5
          Re: Portret

          Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
          De tweede is beter... want hij voldoet aan het reglement van het forum
          Bedankt om op deze maatstaf te wijzen, dat gaat heel veel beginners helpen.

          Comment


          • #6
            Re: Portret

            [Mod]
            De foto is groter dan de toegestane forumafmetingen. Gelieve de foto te verkleinen en weer zichtbaar te plaatsen.

            Comment


            • #7
              Re: Portret

              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Bedankt om op deze maatstaf te wijzen, dat gaat heel veel beginners helpen.
              Als je me citeert... kan je me dan volledig citeren want ik meen dat mijn reactie mét knipoog en mét de reden waarom de eerste niet aan het reglement voldeed wel degelijk duidelijk was, ook voor beginners . Waarvoor dank.
              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
              Oók wandelen met GPS?

              Comment


              • #8
                Re: Portret

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                aambeeld hamer en vuur, allemaal perfect zichtbaar.
                ja...nu wel.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Portret

                  Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                  Als je me citeert...
                  Geen enkel reglement bepaalt of een foto goed is. Of hij voldoet misschien, kwaliteit gaat echter verder dan voldoen aan regeltjes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ja...nu wel.
                    Toen ook.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret

                      prachtige foto ze worden wel zeldzaam deze mensen denk ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Toen ook.
                        nee hoor, deze is veel lichter gemaakt.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portret

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Geen enkel reglement bepaalt of een foto goed is. Of hij voldoet misschien, kwaliteit gaat echter verder dan voldoen aan regeltjes.
                          'k Dacht eerst niet te reageren maar je statement in verband met beginners in acht genomen en dus om toch iets ter verduidelijking achter te laten:
                          Op gebied van kwaliteit trap je natuurlijk een open deur in.
                          Maar die stomme regeltjes zorgen er bvb wel voor dat we later nog weten waarover we het hebben want kijk nu! Die eerste is inderdaad WEG . Staat zelfs niet achter een linkje. En denk je dat er nog veel bezoekers de moed hebben om hem op te zoeken met de info die daar staat?
                          'k Hoorde vorig jaar een jonge man letterlijk zeggen: "Een Porsche? Dat is toch een veel te mooie auto om zich aan de snelheidsbeperkingen te houden. Dat hoeft toch niet."
                          Regeltjes kunnen helpen om ons leven (en een forum) leefbaar te houden.
                          Ik probeer al langer om geen commentaar meer te geven op topics die niet aan de regels beantwoorden, behalve soms eens om TS daar op te wijzen. Want elke commentaar kan, na het toepassen van de "regeltjes" door TS of Mod, totaal nutteloos en onbegrijpbaar voor latere bezoekers worden.
                          En te groot geplaatste foto's worden hier verkleind weergegeven en dat kan een negatieve invloed op de kwaliteit geven (zelfs dat staat in het - niet zo stomme - reglement). Dus dat die eerste te donker was toen hij hier te groot stond durf ik niet met zekerheid van het origineel beweren. Daarom zeg ik er liever niets over in dat geval.
                          En voor Zappa: als je het nodig acht om me opnieuw te citeren; graag geen essentiële tekst weglaten. Dank vooraf !

                          Mijn vrijblijvend vraagje voor TS: kan je hem (de eerste) terugplaatsen op toegelaten grootte? 't Zou lezers beter laten begrijpen waarover we het hebben/hadden.

                          En vergeet aub niet het essentiële stukje tekst uit mijn eerste reactie: "Mooi portret met fijne omzetting naar Z/W. ."
                          Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                          Oók wandelen met GPS?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portret

                            Bedankt voor de reacties en mij op mijn beginnersfout te wijzen ! Zo, nu zou het in orde moeten zijn!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Portret

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ely Bekijk bericht
                              Bedankt voor de reacties en mij op mijn beginnersfout te wijzen ! Zo, nu zou het in orde moeten zijn!
                              Waarvoor dank!
                              't Zou niet fair zijn om nu mijn mening over die eerste niet meer te geven.
                              Bouk had gelijk; de donkere delen waren helemaal dicht gelopen. Het portret is niet minder mooi maar ik zoek vergeefs naar detail in het zwart. Dus inderdaad: bij die tweede is het detail daar net voldoende om niet met de aandacht te gaan lopen .
                              Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                              Oók wandelen met GPS?

                              Comment

                              Working...
                              X