Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex Gent ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex Gent ...

    Deze namiddag ontgoocheld op mijn kot toegekomen door de oude dokken te Gent ...
    Maar met volle moed ging ik nadien naar het oude "Alsberghe & Van Oost" hier in Gent tijdens het gouden uurtje (wat mooi effect geeft op roest metaal en bakstenen) ...

    Persoonlijk wist ik niet welke 3 foto's ik het best zou posten, daarom staat mijn eerste album online (zie link onderaan)


    f/4
    sluitertijd 1/200
    iso 100


    f/3,5
    sluitertijd 1/25
    iso 400


    f/7,1
    sluitertijd 1/40
    iso 100

    Meer foto's op:
    http://wyffelssgallery.fotopic.net/c1823456.html

    of

  • #2
    Re: Urbex Gent ...

    mooie reeks hoor, waarbij ik de laatste zelfs goed vind.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Urbex Gent ...

      thx! ... Ik dacht ook dat er meer reacties gingen op komen ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Urbex Gent ...

        aantal reacties kan zeer hard verschillen van niks tot enkele pagina's.
        Tweede en derde lenen zich eigenlijk voor HDR. Je zit in 2 met uitgebrande venster en in 3 met dichtgelopen schaduw.

        Voor mijde compo van 2, en dan diafragma dichtdraaien en vanop statief werken. En gelijk een reekske maken voor eventuele HDR. Of zelfs gewoon stacking om de belichting wat beter te controleren.
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #5
          Re: Urbex Gent ...

          ik vind deze drie foto's weinig sprekend voor een urbex locatie.
          misschien daarom weinig reactie?

          Comment


          • #6
            Re: Urbex Gent ...

            lijkt me een griezeligge plaats. Nr 1 is niet slecht. Leent zich inderdaad tot hdr.

            Comment


            • #7
              Re: Urbex Gent ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
              ik vind deze drie foto's weinig sprekend voor een urbex locatie.
              misschien daarom weinig reactie?
              hoe bedoel je? Hou je meer van donkere mysterieuze urbex?

              Comment


              • #8
                Re: Urbex Gent ...

                mij spreekt foto 2 dan weer aan. OK het raam is uitgebrand, ik vind het niet echt storen. HDR moet ik zelf nog eens proberen

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex Gent ...

                  Ik heb even stacking geprobeerd van foto 2 in verschillende exposure standen ...

                  http://www.upload3r.com/serve/100310/1268253506.jpg

                  Persoonlijk vond ik de originele foto beter ;-) Ook probeerde ik even hdr toe te passen (vanuit RAW), maar dit was helemaal niet goed (misschien ook omdat ik hier 0 ervaring mee heb)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex Gent ...

                    Compo's vind ik sterk Maar ik mis wat pit in de foto's qua kleur en contrast.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex Gent ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wyffels Bekijk bericht
                      hoe bedoel je? Hou je meer van donkere mysterieuze urbex?
                      ik bedoel dat de foto's weinig verhaal vertellen.

                      foto twee en drie zijn te veel ingezoomd daarvoor.
                      ze ontbreken context, waardoor ze zich beperken tot het esthetische aspect.

                      foto één heeft wel potentieel, maar er is ook nog te weinig omgeving te zien.
                      het is nogal een redelijk close-up registratie van het gebouw.

                      door meer omgeving bij je foto's te betrekken, gaan ze meer vertellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex Gent ...

                        Ok thx voor de tips... Kzal er alvast op letten de volgende keer, eerder kreeg ik ook die opmerking. Dus het zal een werkpunt worden de volgende keer.

                        Kheb gewoon de neiging om steeds dicht bij het onderwerp te staan wanneer ik de plaatjes schiet waardoor ik inderdaad de context wat mis.

                        Next time better ;-)
                        (indien het past foto's voor hdr nemen, en wat meer verhaal op de foto's plaatsen, ... komt wel goe)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex Gent ...

                          Met de uitleg van Control-Z zie ik nu ook wat er eigenlijk aan mankeerde ...dank je Control-Z
                          Al bij al vind ik het zeker niet slecht. Ik passeer daar regelmatig en moet er steeds naar kijken, maar in mijn eentje durf ik helemaal niet op het terrein. Zo zie ik het ook eens van de andere kant
                          Anders toffe fotokes,hoor
                          Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex Gent ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door mira Bekijk bericht
                            Met de uitleg van Control-Z zie ik nu ook wat er eigenlijk aan mankeerde ...dank je Control-Z
                            Al bij al vind ik het zeker niet slecht. Ik passeer daar regelmatig en moet er steeds naar kijken, maar in mijn eentje durf ik helemaal niet op het terrein. Zo zie ik het ook eens van de andere kant
                            Anders toffe fotokes,hoor
                            Thx, nja je hoeft niet bang te zijn om op uw eentje er naartoe te gaan hoor!
                            In tegenstelling tot andere locaties zitten hier geen krakers of dergelijke, dus absoluut geen gevaar ;-) (ook makkelijk om binnen te geraken)...

                            Wel opletten waar je loopt, er zijn soms stukken waar plafond naar beneden is gekomen.

                            Maar geen gevaar als je niets gooit ;-) suc6!

                            Comment

                            Working...
                            X