Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleinkind

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleinkind

    Ynse,

    Experimentele foto/uitsnede van een foto van mijn kleinkind Ynse.
    Ik moet en wil nog veel leren van fotografie.
    Graag reakties waar ik meer mee kan


    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

  • #2
    Re: Kleinkind

    Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
    Ik moet en wil nog veel leren van fotografie.
    Je hebt daar wel een arsenaal aan materiaal zien we in je handtekening!
    Mooi geschoten met wat me alleen maar natuurlijk licht lijkt (?)
    De pose is eens "wat anders" en de vragende blik is knap .
    Dat je er bovenaan een stuk afknipt is niks op aan te merken maar onderaan mocht het kinnetje misschien toch een halve centimeter meer ruimte hebben gehad.
    Het haar links boven is hier en daar op het randje van uitgebrand.
    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
    Oók wandelen met GPS?

    Comment


    • #3
      Re: Kleinkind

      Ik vind de foto heel goed.
      De ogen zijn mooi scherp en hebben een mooie reflectie.
      Je gebruikt ook een leuk diafragma.
      De reflectie van het licht op de haren is bovenaan wel fel.

      Comment


      • #4
        Re: Kleinkind

        VIM en Groensnoepje, dank voor de reaktie.
        Het betreft inderdaad natuurkijk (binnenvallend)licht.
        Om overbelichting c.q. uitgebrande belichting te voorkomen had ik een belichtingcorrectie toegepast van -0.3 LW. De sluitertijd was 1/30 sec.
        Was het beter geweest als ik voor een kortere sluitertijd had gekozen in de plaats van een belichtingscorrectie om uitgebrande plekken te voorkomen. Of is dat technisch gezien om het even.
        AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

        Comment


        • #5
          Re: Kleinkind

          Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
          VIM en Groensnoepje, dank voor de reaktie.
          Het betreft inderdaad natuurkijk (binnenvallend)licht.
          Om overbelichting c.q. uitgebrande belichting te voorkomen had ik een belichtingcorrectie toegepast van -0.3 LW. De sluitertijd was 1/30 sec.
          Was het beter geweest als ik voor een kortere sluitertijd had gekozen in de plaats van een belichtingscorrectie om uitgebrande plekken te voorkomen. Of is dat technisch gezien om het even.
          Dit geeft het zelfde effect onderbelichten is kortere sluitertijd
          foto vind ik meer dan geslaagd. Ik zou zeker niet meer onderbelichten maar het kindje iets meer van het raam weg zetten. Ik denk als je meer gaat onderbelichten het een beetje te donker gaat worden

          Comment

          Working...
          X