Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste inzending,graag met commentaar...


  • #2
    Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

    Mooie foto!!! Magda

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

      Wat wilde je eigenlijk op de foto krijgen/zetten?
      (wolken in Zemst ?)
      Zemst-Bos ?

      Behoorlijk zwaar croppen en de wolken dreigender maken zou ik proberen.
      Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
      Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

        Inderdaad zwaar croppen, het mooiste van de foto zijn de wolken en die moeten beslist centraal staan.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

          niet Zemst-bos, wel Zemst centrum,
          de wolken mochten mischien wel dreigender ja

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

            'k wil niet negatief zijn maar toch vind ik eigenlijk dat er niks op de foto staat...
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

              Werner,dit is niet aan de Gulderij, wel een weg die begint in de Kleine Lindestr.en uitkomt in de Linterpoortenlaan schuin tegenover het kasteel van de barones, de weg op de foto is de Bautelaereweg

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                Een kleine tip, crop je originele foto eens zodat het verdwijnpunt van de weg op een sterk punt in je foto valt.
                In dit beeld zou dit op ongeveer 1/3 van de rechterrand en 1/3 van de onderzijde zijn.
                Probeer het eens
                mvg,
                Ludo V.

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                  Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                  'k wil niet negatief zijn maar toch vind ik eigenlijk dat er niks op de foto staat...
                  In Zemst zijn de bergen niet zo hoog als in de Alpen of zo wild als in de Himalaya heb ik me laten vertellen... vandaar.
                  MOOI LANDSCHAP is mijn mening.
                  Kan inderdaad wat crop onderaan verdragen want de wolkenhemel kan hier voor het spectakel zorgen.
                  Zelf zou ik die lelijke loods (waarmee ze tegenwoordig gans groen Vlaanderen volpoten) ook weggelaten hebben. De weg begint dan in de rechter onderhoek en dat vind ik ook niet mis.
                  Toch graag de Exif in de foto laten: helpt de commentaargevers altijd een beetje bij wat er van ons verwacht wordt.
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                    sorry hoor, maar al dat gecrop, het is om mottig van te worden.
                    dit is een heel mooie landschapsfoto.
                    er valt weinig of niets aan te verbeteren.
                    de wolken zijn meer dan dreigend genoeg (meer zou te veel zijn) en de loods hoort er nu eenmaal bij.
                    mensen, leer toch eens een eerlijke registratie van een landschap te aanvaarden zoals dat is.
                    Magda, ik hoop dat je wat hebt aan mijn comment (en de anderen ook )

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                      Mooie foto maar ik zou iets hoger gericht hebben zodat de horizon op 1/3 van de onderkant komt. Op die manier heb je meer van de mooie, dreigende wolken en iets minder van de betonnen weg.

                      grts
                      Kurt
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        sorry hoor, maar al dat gecrop, het is om mottig van te worden.
                        dit is een heel mooie landschapsfoto.
                        er valt weinig of niets aan te verbeteren.
                        de wolken zijn meer dan dreigend genoeg (meer zou te veel zijn) en de loods hoort er nu eenmaal bij.
                        mensen, leer toch eens een eerlijke registratie van een landschap te aanvaarden zoals dat is.
                        Magda, ik hoop dat je wat hebt aan mijn comment (en de anderen ook )
                        en niets aan toe te voegen.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
                          Een kleine tip, crop je originele foto eens zodat het verdwijnpunt van de weg op een sterk punt in je foto valt.
                          In dit beeld zou dit op ongeveer 1/3 van de rechterrand en 1/3 van de onderzijde zijn.
                          Probeer het eens
                          is al een oude foto Ludo, maar ga er rekening mee houden bij een volgende inzending,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            sorry hoor, maar al dat gecrop, het is om mottig van te worden.
                            dit is een heel mooie landschapsfoto.
                            er valt weinig of niets aan te verbeteren.
                            de wolken zijn meer dan dreigend genoeg (meer zou te veel zijn) en de loods hoort er nu eenmaal bij.
                            mensen, leer toch eens een eerlijke registratie van een landschap te aanvaarden zoals dat is.
                            Magda, ik hoop dat je wat hebt aan mijn comment (en de anderen ook )
                            Control-Z een reactie waar ik me plots heel bij voel, het blijft voor mij een leuke
                            hobby

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste inzending,graag met commentaar...

                              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                              Mooie foto maar ik zou iets hoger gericht hebben zodat de horizon op 1/3 van de onderkant komt. Op die manier heb je meer van de mooie, dreigende wolken en iets minder van de betonnen weg.

                              grts
                              Kurt
                              Mooie foto inderdaad. Zelf ging ik camera lager bij de grond gebracht hebben.

                              grtz
                              Groeten,
                              Nic H.
                              Pentax K7

                              Comment

                              Working...
                              X