Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boswandeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boswandeling

    tijdens een stralende ,blauwe dag even gaan wandelen.....






  • #2
    Re: boswandeling

    Zalig zo'n wandeling bij het eerste zonnetje hé.
    #3 is de beste, zowel qua compo als belichting,... Eventueel je horizon wel wat lager nemen (~1/3) en wat meer lucht erop (en de kruinen van de bomen rechts)
    #2. Sterk punt in de compo is de boomstam op de diagonale lijn. Minpuntjes zijn de takjes en zeker het OOF takje vooraan die storend werken
    #1 is een 'snapshot', gewoon vastlegging van het waarneembare. Letterlijk door het bos de bomen niet meer zien. Er is geen echte leidraad, iets dat je ogen leid naar een onderwerp. Je belichting zit wel goed. Dus het blijft een goeie oefening
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: boswandeling

      ik ga mee met Saphi
      Ik wil er het volgende bijvoegen.
      Foto 1 je had een lager standpunt moeten nemen zodanig dat het onderste van de boom er ook opstond.
      Foto 2 mis ik scherpte wat hier wel nodig is wegens de mooie structuur van het matriaal
      >Foto 3 Croppen tot juist bover de taken onderaan en er zo een pano van maken.
      In de bomen mis ik ook scherpte
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: boswandeling

        alles is hierboven al gezegd maar zeker blijven verder doen

        Comment


        • #5
          Re: boswandeling

          Hallo Eva,

          De takjes over de stam in de tweede foto zou je moeten proberen weg te halen vóór je de foto maakt - uiteraard enkel als je daardoor "de natuur" niet schaadt ...
          Achteraf in PS is het véél moeilijker

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: boswandeling

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            >Foto 3 Croppen tot juist bover de taken onderaan en er zo een pano van maken.
            In de bomen mis ik ook scherpte
            Robby BB
            ik vind de derde geslaagd! naar mijn mening mag je die takken onderaan laten staan op #3, die geven er een meerwaarde aan...

            voor de rest volg ik Robby, dat OOF takje in #2 neemt te veel aandacht weg!

            greets,

            isaac

            Comment

            Working...
            X