Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slakkengang

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Slakkengang

Hallo,

Dit was een poging om macro te trekken met een 'niet-macro' lens (Nikkor 18-135mm). Ondertussen heb ik me wel een macrolens aangeschaft Benieuwd of het resultaat deze lente beter zal zijn met de macrolens als ik een nieuwe poging onderneem...

Wat denken jullie??

s 1/125
    f/5,6
    ISO 400
    135mm

Re: Slakkengang

panning is niet goed gegaan, de opname is daarom niet scherp.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

bedankt voor de reactie, hoewel ik het niet goed snap Ik kan er volledig naast zitten want al die termen zijn nieuw voor mij, maar het beestje zat stil: dan is er toch geen sprake van 'panning'? De scherpte ligt mijns inziens op het lijfje en de rest van de foto is 'wazig' omwille van de scherptediepte. Maar het was dus beter geweest als de héle foto scherp was (dus ook achtergrond enzo)?

Verbeter me als mijn redenering niet klopt, zo leer ik bij!
      groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syllavieke Bekijk bericht
        Hallo,

bedankt voor de reactie, hoewel ik het niet goed snap Ik kan er volledig naast zitten want al die termen zijn nieuw voor mij, maar het beestje zat stil: dan is er toch geen sprake van 'panning'? De scherpte ligt mijns inziens op het lijfje en de rest van de foto is 'wazig' omwille van de scherptediepte. Maar het was dus beter geweest als de héle foto scherp was (dus ook achtergrond enzo)?

Verbeter me als mijn redenering niet klopt, zo leer ik bij!
        groetjes

Ik ben vrij zeker dat bouk enkel wat droge humor wou verspreiden inzake de snelheid van de slak ;-)
        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuzip Bekijk bericht
          Ik ben vrij zeker dat bouk enkel wat droge humor wou verspreiden inzake de snelheid van de slak ;-)
          klopt; maar wel met een hint, dat ik de scherpte (DOF) niet mooi/goed vind.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            klopt; maar wel met een hint, dat ik de scherpte (DOF) niet mooi/goed vind.
            Niet alleen de DOF, de ondergrond zit ook niet mee vind ik. Daardoor komt de slak een beetje gecamoufleerd over.

Comment

aha ok, mopje had ik niet door Werken aan die scherpte dus, begrepen
              Bedankt voor de commentaren!

Comment

Ik vind de scherpte diepte eigenlijk niet storend maar de slak is niet zo goed te onderscheiden van de ondergrond. Er is niet genoeg contrast tussen beiden. Eens proberen op een lichtere of gekleurdere ondergrond en als je meer dieptezicht wilt eens in f8 ofzo proberen maar dat zal misschien al te veel dieptezicht geven. Gewoon blijven oefenen. Je bent goed op weg
                Panasonic body's met Panasonic / Leica / Olympus glas en Godox lichtjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  panning is niet goed gegaan, de opname is daarom niet scherp.
                  grt,bouk.
                  lol

waarschijnlijk was de panning sneller dan de slak
                  þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                  Freelance bedrijfsfotograaf
                  klikerdeklik hier voor mijn website!

Comment

@ijshockeyfreak: bedankt voor de tips, ik probeer het deze lente opnieuw, deze keer met een "echte" macrolens!

Comment

Working...
                    X