Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot van mijn konijn

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Shoot van mijn konijn

Ik heb vandaag enkele foto's getrokken van mijn konijntje, Julie. Ze wou jammer genoeg niet echt bewegen dus echt boeiend zijn ze niet...
    Had bijna een "actiefoto" als ze zich aan het wassen was, maar de oren staan bewogen op de foto, dus die upload ik niet....

Wees aub een beeetje mild, maar ik hou van opbouwende commentaar!
    Ik trek foto's met mijn compacte camera een Traveller DC-6900 (weet de eigenschappen niet ofzo, maar zo geweldig is het niet:P)

Oogje, dit is een stukje van een grotere foto. [daar stond het hele konijn op]
    Het is niet zo scherp en er was enorm veel ruis op, dit heb ik overgetekend met m'n tablet

Dit heb ik getrokken door m'n toestel onder haar neus te leggen, dus mikken was een beetje onmogelijk, heb hier ook op gecropt... vandaar de gekke afmetingen:P

Misschien voeg ik er nog enkele toe, maar eerst eens kijken wat jullie hiervan vinden

xx Samhain

Re: Shoot van mijn konijn

Ik ga ze even verkleinen, want ze zijn véééél te groot:P
    Last edited by Samhain92; 24 februari 2010, 22:26.

Comment

En allebei onscherp ook.
      GO ON...BE A TIGER!!!

Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

Comment

Ik vind de tweede erg leuk hij staat er eigenwijs op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bieke123 Bekijk bericht
          Ik vind de tweede erg leuk hij staat er eigenwijs op
          Is ook een eigenwijs beestje hoor normaal gaat ze altijd op haar achterpoten staan en wast ze zich om de minuut, maar net nu ik foto's wil trekken zit mevrouw stil:P haha
          Kon de foto's jammer genoeg niet scherper krijgen.

ligt dit aan te dichtbij trekken? of bewegen?

ik heb de zoom op 0 gezet (dus niet in of uitzoomen) omdat ik eens wou zien of m'n toestel zo wel scherp trekt (anders is het nog erger, is het bijna 1 vlak...) Vind het een beetje teleurstellend wel:P

Comment

Bij de eerste heb je duidelijk last van bewegingsonscherpte (zie je aan de parallele flikkering in de oogjes).

Een sluiter van 0.4 sec is dan ook wel vrij lang...
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

dit heb ik overgetekend met m'n tablet
              wat bedoel je daar mee?

foto twee heel goed van compositie en kleur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Bij de eerste heb je duidelijk last van bewegingsonscherpte (zie je aan de parallele flikkering in de oogjes).

Een sluiter van 0.4 sec is dan ook wel vrij lang...
                goed gezien inderdaad! Ik heb het soms nogal moeilijk met m'n handen stil te houden, zeker in m'n oncomfortabele houding om op gelijke hoogte met het konijn te komen:P het knopje is ook nogal hard om in te duwen, dus daar beweeg ik jammer genoeg ook vaak bij...

Ik kan geen slutiertijd instellen op mijn toestel ;-) het is een compace camera. (of kan je dat daarbij wel?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  wat bedoel je daar mee?

foto twee heel goed van compositie en kleur.
                  dankje

een tablet is iets als ene muis, maar dan om mee te tekenen op bv photoshop. kan je heel fijn mee werken net als met een pen op papier. je kan ook met pen pressure werken enz, dus echt alsof je tekent op papier

ik heb een Wacom Bamboo Fun tablet (http://www.letsgodigital.org/images/...bamboo-fun.jpg)

heeft er iemand tips om ruis weg te werken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Samhain92 Bekijk bericht
                    Is ook een eigenwijs beestje hoor normaal gaat ze altijd op haar achterpoten staan en wast ze zich om de minuut, maar net nu ik foto's wil trekken zit mevrouw stil:P haha
                    Kon de foto's jammer genoeg niet scherper krijgen.

ligt dit aan te dichtbij trekken? of bewegen?

ik heb de zoom op 0 gezet (dus niet in of uitzoomen) omdat ik eens wou zien of m'n toestel zo wel scherp trekt (anders is het nog erger, is het bijna 1 vlak...) Vind het een beetje teleurstellend wel:P
                    ik heb dat ook met mijn compactje. er zitten toch wel wat beperkingen op, spijtig genoeg.

Comment

Misschien vragen of madam nog eens wilt poseren en indien je hand zo onvast is de camera
                      eens op een statief zetten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        Misschien vragen of madam nog eens wilt poseren en indien je hand zo onvast is de camera
                        eens op een statief zetten?
                        ik heb geen statief hoor is een compacte camera^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Samhain92 Bekijk bericht
                          ik heb geen statief hoor is een compacte camera^^
                          Ook een compacte camera kan je op een statief zetten hoor, maar meestal nog wel zeer
                          bevredigende resultaten. Het is niet omdat het toch maar een compact is...

Comment

Working...
                          X