Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panorama

Dit is een panorama van een vriend zijn 'landgoed' in Zweden. Het is wat je ziet als je met je rug naar zijn huis staat.
    Van tijd lopen 's morgens en 's avonds de elanden tot aan de appelbomen (net buiten beeld rechts naast het weggetje.)

Foto is genomen met de Panoramafunctie van de Fujifilm Finepix S1000 en ik vond ze eigenlijk best goed van kwaliteit, maar zou de volgende keer toch een panorama met de Nikon op een panoramakopje willen nemen (een 360° dan).

Re: Panorama

sorry hoor, maar de horizon klopt helemaal niet.
    rechts staat hij hoger dan links.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      sorry hoor, maar de horizon klopt helemaal niet.
      rechts staat hij hoger dan links.
      Dat die rechts hoger staat, dat is juist, maar in dit geval is dat ook echt zo, de horizon is niet altijd recht. Het rechter veld ligt daar inderdaad een heel stuk hoger, en het linkse (tussen de huizen te zien) loopt wat af, vandaar dit effect. (natuurlijk, ik ken het daar, en weet de reden, zij die deze plaats niet kennen zullen idd de gedachte hebben dat de horizon scheef loopt)

Comment

Je hebt er een panorama aan overgehouden door de daken van de huizen af te knippen,
        terwijl je wel nog een stukje voorgrond over hebt. Dat maakt het plaatje, mijn inziens,
        niet echt geslaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Je hebt er een panorama aan overgehouden door de daken van de huizen af te knippen,
          terwijl je wel nog een stukje voorgrond over hebt. Dat maakt het plaatje, mijn inziens,
          niet echt geslaagd.
          Inderdaad spijtig dat de daken er niet op staan, maar ze zijn er zeker niet afgeknipt.
          De foto is gemaakt met de panoramafunctie van de Fuji (3 foto's die het toestel automatisch aan elkaar plakt).
          Het was kiezen tussen een stukje van het dak eraf, of onderaan te nipt bij het witte portaaltje en aangezien ik de ruimte vooraan belangrijker vond dan de verte koos ik om een stukje dak te missen.

Comment

Working...
          X