Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat doet pijn.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dat doet pijn.

Een van mijn eerste probeersels met flash. Ik heb geprobeerd het zonlicht weg te flitsen door eerst het aanwezig licht te meten en daarna mijn flits zo in te stellen dat ik twee stops hoger zat. Daarna de camera op deze laatste stops ingesteld. Dit is het resultaat bij daglicht (rond 1600Hr). Graag wat commentaar, opmerking en tips.

Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Re: Dat doet pijn.

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
    [CENTER]Ik heb geprobeerd het zonlicht weg te flitsen door eerst het aanwezig licht te meten en daarna mijn flits zo in te stellen dat ik twee stops hoger zat.
    Ik denk dat je timer op je fototoestel fout staat Die staat op 18u22
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Technisch wel sterk en goed, maar door de donkere kledij komt de expressie van de titel niet volledig tot uiting. (contrast benen vs grond)
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

koppie goed belicht.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat je timer op je fototoestel fout staat Die staat op 18u22
          .

Inderdaad , ik heb die onlangs op een andere tijdszone ingesteld. Bedankt, ik zal die even bijstellen. Anders kan mijn verhaal ongeloofelijk overkomen voor sommingen.

Groet Flash

Comment

Technisch wel sterk en goed, maar door de donkere kledij komt de expressie van de titel niet volledig tot uiting. (contrast benen vs grond)
            Daar heb je een punt, had in die optiek beter het been ook wat belicht.

Maar was het hier vooral een probeersel om het daglicht weg te flitsen en een punt van focus te hebben dat goed belicht was terwijl de rest de indruk maakt dat het nacht of avond is.

Groet Flash

Comment

Maar was het hier vooral een probeersel om het daglicht weg te flitsen en een punt van focus te hebben dat goed belicht was terwijl de rest de indruk maakt dat het nacht of avond is.
              Kun je dan niet beter ook met je sluitertijd spelen? (zoals hier bv.?)
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Kun je dan niet beter ook met je sluitertijd spelen? (zoals hier bv.?)
                Goede info op de link, Dat had ik gekund.

De sluitertijd bij deze opstelling was 1/60 en bepaalde hoeveel aanwezig licht er op de opname zou komen. Het flitslicht dat was afgesteld op twee stops hoger dan het aanwezige licht. Zo had ik ook de meting gedaan. Ik had inderdaad de hoeveelheid aanwezig licht kunnen bepalen door in te spelen op de sluitertijd zolang dat die niet onder 1/60 en boven 1/500 ging (de flits is ongeveer 1/500 als ik me niet vergis.)
                Als ik de sluitertijd op 1/120 had gezet had ik een stop meer omgevingslicht gehad.

P.S heb trouwens de opstelling beschreven op je andere vraag in het forum straatfotog.

Groet Flash

Comment

Knap gedaan het was misschien inderdaad beter geweest als het been iets meer belichting gekregen had.
                  Met welke flitsers doe je dit ? en gebruik je die los met zender of met kabel?

Comment

P.S heb trouwens de opstelling beschreven op je andere vraag in het forum straatfotog.
                    Ja, ik zag het. Nu snap ik je bedoeling ...
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Met welke flitsers doe je dit ? en gebruik je die los met zender of met kabel?
                      Ik gebruik ELFO flitsers Pro, 600Watt . Meestal voor dit soort opnames twee.
                      1 hoofdlicht met een brede cone en honinggraad , 1 haarlicht met snuit (concentratie van licht).

Verder gebruik ik voor het hoofdlicht een RC zendertje, het tweed licht wordt getriggerd met een fotocell en reageerd als het hoofdlicht afgaat.

Groet Flash

Comment

Wat de inhoud betreft. Zit ze daar pijn te lijden om het zijn, of is ze gevallen en heeft ze
                        zich bezeert?

Comment

in Scene gezet, dus niet echt pijn. Ik had wel een gat willen maken op haar knie

Comment

Working...
                          X