Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meerkoet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• meerkoet

Zwarte vogels, vreselijk moeilijk vind ik dat. Problemen met het focussen en met de belichting. Deze wou ik toch even laten zien:

"Vooruit, haast u wat, voordat dat hier terug dicht vriest."

Alvast bedankt voor het kijken en jullie commentaar!

Re: meerkoet

Zoals je zelf aangeeft is het niet het makkelijkste onderwerp
    De compos zijn behoorlijk maar ik zou ze wel wat meer oplichten zodat je beter de struktuur van hun verendek ziet, (want de info zit wel in de foto)
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Bedankt voor de reactie. Ik heb dit even gedaan voor foto 1, is idd beter. Als ik nog verder ga, vind ik dat er te weinig verschil is tussen de witte plek op het voorhoofd en de achtergrond.
      Bij het trekken van de foto had ik een belichtingscompensatie van +1. Dit had dus +2 mogen zijn.
      lichtmeting stond op centrum gemiddeld, beter op spotmeting (op het zwart)?
      (ik moet ook eens uitzoeken waarom mijn exifs uit mijn foto's verdwijnen, kan dat met Picasa te maken hebben?)

Comment

Gezien er meer lichtere delen en zeker in het centrum zitten dan de donkere meerkoeten zal de centrum lichtmeting een afwijkend resultaat geven. Best op de meerkoeten lichtmeten en dan de compo herframen voor het afdrukken.

Je hoeft ook niet gans het beeld op te lichten, enkel de schaduwen
        Heb het hier wat extreem gedaan om te tonen dat er voldoende doortekening zit in de beelden . ( vb1, vb2, vb3)
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik vind de compositie van nummer 3 wel leuk. Maar dan zou ik het bovenste stukje eraf snijden.

Comment

Working...
          X