Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De''n grote optocht in Boemeldonck

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De''n grote optocht in Boemeldonck

Zoals eerder gezegd in de post Carnaval zijn hier nu de foto s van de grote wagens.
    Wagens in deze klasse zijn maximaal 14 meter hoog en gigantisch lang.
    Ik heb op de foto s een paar lantaarnpalen weggepoetst, voor de rest niks aan gedaan.

Veel kijkplezier, voor de beste carnaval moet je toch echt bij ons zijn
    Canon eos 7D

Re: De''n grote optocht in Boemeldonck

Karnaval zijn flitsende kleuren, en dat mis ik hier. Alsof de wagens enkele jaren hebben buitengestaan.
    Een stukje van een wagen is weinig intressant.
    Hier geldt "Meer is beter"
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

meer is zeker beter, het is alleen best lastig om in de niet al te brede straten de hele wagen erop te zetten,
      de kleuren zijn naar mijn idee wel prima eigenlijk, kan zijn dat ze wat dof zijn door het weer en de sneeuwbuien
      Canon eos 7D

Comment

Bij je vorige foto's meen ik me te herinneren dat er van alles en nog wat te veel in de weg
        stond. Dat heb je hier iets te grondig vermeden, vind ik. Het is allemaal zo afgeknipt. En
        wat die kleurtjes betreft: die hadden iets meer pit mogen hebben.

Comment

ik heb niets geknipt aan deze foto s , enkel op iedere foto 1 lantaarnpaal weggepoetst.
          de foto s heb ik wel boven het publiek gemaakt. ik zal er binnenkort nog wat posten
          aangezien ik er 140 gemaakt heb moeten er nog wel wat aardige platen bij zijn denk ik.
          Canon eos 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drekepeke Bekijk bericht
            ik heb niets geknipt aan deze foto s ...
            Ik denk dat doudeke bedoelt (verbeter mij als ik mij vergis, doudeke): je hebt enkel geprobeerd om storende elementen weg te laten en daardoor de positie van het onderwerp binnen de foto uit het oog verloren.

Volgens mij moet je:

Ofwel de volledige wagen erop proberen te krijgen, bijgevolg ook elementen die zich rond het onderwerp bevinden (mensen, bomen, huizen, ...) zolang ze maar niet tussen jou en het onderwerp staan en niet té opvallend aanwezig zijn.

Ofwel opvallende details van een wagen gaan vastleggen en beeldvullend maken. En dan bij voorkeur met een klein F-getal om het los te maken van de achtergrond.

Ik denk dat je hier nog het een nog het ander hebt gedaan. Het is niet de volledige wagen en het stuk dat er wel opstaat is niet schermvullend en/of heeft een weinig interessante achtergrond. Misschien kan je met wat croppen er toch nog leuke opnames van maken?

Oorspronkelijk geplaatst door drekepeke Bekijk bericht
            ... enkel op iedere foto 1 lantaarnpaal weggepoetst.
            Dit zou je iets nauwkeuriger moeten doen. Ik denk dat het zwarte hoekje rechts bovenaan foto 1 nog een overblijfsel is? En op foto 2 is aan de rechterzijde op ongeveer 1/4 van bovenaf een scherpe horizontale lijn zichtbaar als gevolg van het copy-pasten.

Maar ... ik heb gisteren tijdens de stoet o.w.v. de weersomstandigheden mijn toestel zelfs niet durven bovenhalen
            Dus daarvoor, en om de resultaten te delen: dikke proficiat
            Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

dat blokje is inderdaad een beetje vreemd, geen idee hoe die daar terrecht is gekomen,, het is nou niet dat ik daar iet heb bewerkt.
              mijn monitor is niet gecalibreerd, kan dus best zijn dat ik een streep of iets over het hoofd heb gezien.

wat betreft het weer, er was eigenlijk de hele optocht lang (3 a 4 uur) een hoop sneeuw
              dit was vrij vervelend gezien ik mijn 100-400 bij had. (deze is niet weather sealed)
              zal van de week nog wat meer foto s posten, ik denk dat er nog wel wat betere bij zijn.
              Canon eos 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
                Ik denk dat doudeke bedoelt (verbeter mij als ik mij vergis, doudeke): je hebt enkel geprobeerd om storende elementen weg te laten en daardoor de positie van het onderwerp binnen de foto uit het oog verloren.
                Ik hoef je niet te verbeteren want het was precies wat ik bedoelde.

Comment

Working...
                X