Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koude ochtendzon in de Breemeersen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Koude ochtendzon in de Breemeersen

Vanmorgen hebben we nog eens de weilanden doorkruist in de Heuvellandse Breemeersen en ik heb geprobeerd om gebruik te maken van de tips die ik in mijn vorige post kreeg (Zie Ik mis scherpte, of niet).
    Ik ben zelf voorzichtig tevreden met het resultaat.
    Graag jullie mening...

Aperture-Priority AE
    1/30
    f/14.0
    Evaluative Metering
    Exposure Compensation -1
    ISO 100
    Focal Length 18.0mm
    One-Shot AF

Aperture-Priority AE
    1/40
    f/14.0
    Evaluative Metering
    Exposure Compensation -1
    ISO 100
    Focal Length 18.0mm

Aperture-Priority AE
    1/50
    f/14.0
    Evaluative Metering
    ISO 100
    Focal Length 18.0mm
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Re: Koude ochtendzon in de Breemeersen

De composities zijn prima. De foto's zijn bij mij aan de donkere kant.
    http://www.fotohans.eu

Comment

Een en twee kijken niet helemaal lekker; alsof je er een beetje tegenaan zit te kijken in
      plaats van de foto mee ingetrokken te worden. Drie heeft wel diepte. Jammer dat dat
      groepje bomen zo centraal staat en alle aandacht opeist terwijl er nog zoveel moois te zien
      is. Toch vind ik het best een mooie foto.

Comment

Scherpte heb je voldoende gevonden maar in dit eenvoudig, maar mooi, landschap ('t zijn inderdaad geen vuurspuwende vulkanen of vervaarlijke bergen) zal je misschien beter naar wat meer spanning in de compo moeten zoeken. In 2 maak je goed gebruik van de diagonale lijnen maar in 3 zag een voorganger al een te centrale plaats voor het bosje.
        Zelf zie ik liever een frisse tint in zo'n foto's want deze vind ik nogal grauw. Ik denk dat de "levels" je ter hulp kunnen schieten.
        IMHO
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

Voor mij de 3 de .. een prachtig wolkendek ! ze zijn wel allemaal aan de donkere kant, beetje opklaren in photoshop of ander bewerkingsprog. , en zoals al gezegd, de bomen hadden beter niet in het midden gestaan. Toch mooi gedaan !

Comment

Voor mij 2 vindt het licht goed, waarom, omdat het moment dat weergeeft vlak voor een flinke bui, goed.grt
            https://ggpics.be/

Comment

Working...
            X