Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiere duo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fiere duo

Hier een foto van moeder & zoon. Belichting is natuurlijk.

FotoFever

Re: Fiere duo

Voor de geportretteerden zeker een mooie foto.

Wat mij erg opvalt zijn de glanzende kijkers van het kind en de bijna doffe ogen van mevrouw.
    Ik zie ook een duidelijk verschil in huidstructuur tussen vrouw en kind. Heb je het gelaat van de vrouw bewerkt?

Natuurlijk licht is mooi (al zie ik wel een lichtbron in de ogen van het kind), maar soms kan een voorzichtig invulflitsje dat tikkeltje méér geven aan een foto.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Je foto komt over alsof je en plastiek voor moeder en kind hebt gehouden.
      Je hebt één egale oppervlakte. Gebrek aan contrast.
      Compo Niet slecht
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Die platiek-look, komt dat doordat ik de gezichten wat bewerkt heb? (heb juist de nieuwe Aperture 3 en heb waarschijnlijk mij teveel uitgeleefd)

Hoe verbeter ik het contrast dan nog? Als ik gewoon in Aperture het contrast verhoog, dan wordt de zwarte trui van mijn vrouw helemaal zonder detail.
        FotoFever

Comment

Op een foto die op 1600 ISO gemaakt is, zou ik niet teveel bewerkingen doen.
          Als ik jou was, zou ik het houden bij de versie die uit de camera gekomen is.

Je hebt de modellen in huis, wat belet jou om het over te doen?
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FOTOFEVER Bekijk bericht
            Hoe verbeter ik het contrast dan nog? Als ik gewoon in Aperture het contrast verhoog, dan wordt de zwarte trui van mijn vrouw helemaal zonder detail.
            Als je Aperture 3 gebruikt dan heb je waarschijnlijk in JPG gefotografeerd (voor de A550 is er nog geen RAW-ondersteuning). Heb je rechtstreeks in zwart-wit gefotografeerd, of achteraf omgezet? Dat laatste geeft je namelijk wat meer mogelijkheden bij het nabewerken.
            about.me/stijnv

Comment

Ik heb inderdaad in JPEG getrokken, want Apple is heel traag met de ondersteuning van de Sony-modellen in hun foto-programma's.

Hier heb ik de foto opnieuw van start proberen te bewerken, nu alleen zwart-wit gemaakt en geen gezichten bewerkt. Bij het zwart-wit maken, beetje met de regelaars van de kleuren gespeeld en met het contrast, is dit nu beter?

FotoFever

Comment

Hmm, dan vind ik de eerste toch beter (de nieuwe versie lijkt me nogal donker).
                about.me/stijnv

Comment

De update is vooral fletser. Terwijl er uit de eerste foto nog iets sprak, is dit gestorven in
                  de tweede. Misschien de kleurenversie eens proberen?

Comment

Ja, ik vind de 2de ook fletser, minder mooi zelfs, maar ik ben op zoek hoe ik zo'n foto mooi omzet naar zwart-wit met de goeie dosis contrast zoals hier vaak wordt naar verwezen. De kleurenfoto, die heb ik dus, maar ik zie vooral graag de zwart-wit foto's.
                    Ik blijf proberen!
                    FotoFever

Comment

Laatste poging (hopelijk mag ik hier nog een plaatsen, weet niet waar dit in de regels staat). Nu vind ik het contrast e.d. wel redelijk.

FotoFever

Comment

Vind ik de beste .
                        about.me/stijnv

Comment

Working...
                        X