Hier een foto van moeder & zoon. Belichting is natuurlijk.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fiere duo
Collapse
X
-
-
Re: Fiere duo
Voor de geportretteerden zeker een mooie foto.
Wat mij erg opvalt zijn de glanzende kijkers van het kind en de bijna doffe ogen van mevrouw.
Ik zie ook een duidelijk verschil in huidstructuur tussen vrouw en kind. Heb je het gelaat van de vrouw bewerkt?
Natuurlijk licht is mooi (al zie ik wel een lichtbron in de ogen van het kind), maar soms kan een voorzichtig invulflitsje dat tikkeltje méér geven aan een foto.Vriendelijke groet,
Jos
-
Die platiek-look, komt dat doordat ik de gezichten wat bewerkt heb? (heb juist de nieuwe Aperture 3 en heb waarschijnlijk mij teveel uitgeleefd)
Hoe verbeter ik het contrast dan nog? Als ik gewoon in Aperture het contrast verhoog, dan wordt de zwarte trui van mijn vrouw helemaal zonder detail.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FOTOFEVER Bekijk berichtHoe verbeter ik het contrast dan nog? Als ik gewoon in Aperture het contrast verhoog, dan wordt de zwarte trui van mijn vrouw helemaal zonder detail.
Comment
-
-
Ik heb inderdaad in JPEG getrokken, want Apple is heel traag met de ondersteuning van de Sony-modellen in hun foto-programma's.
Hier heb ik de foto opnieuw van start proberen te bewerken, nu alleen zwart-wit gemaakt en geen gezichten bewerkt. Bij het zwart-wit maken, beetje met de regelaars van de kleuren gespeeld en met het contrast, is dit nu beter?
Comment
-
Hmm, dan vind ik de eerste toch beter (de nieuwe versie lijkt me nogal donker).
Comment
-
Ja, ik vind de 2de ook fletser, minder mooi zelfs, maar ik ben op zoek hoe ik zo'n foto mooi omzet naar zwart-wit met de goeie dosis contrast zoals hier vaak wordt naar verwezen. De kleurenfoto, die heb ik dus, maar ik zie vooral graag de zwart-wit foto's.
Ik blijf proberen!
Comment
-
-
Comment