Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

t'veld ardooie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• t'veld ardooie

Op wandel geweest enkele weken geleden en fotos genomen.
    alles is echter uit de hand genomen.

Ik denk dat ik mssn toch beter eerst met de 'p' stand leer werken voor ik aan de 'M' stand begin. Ik probeer deze voordurend, maar blijf scherpte missen in mijn foto's
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Re: t'veld ardooie

Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
    ... Ik denk dat ik mssn toch beter eerst met de 'p' stand leer werken voor ik aan de 'M' stand begin. Ik probeer deze voordurend, maar blijf scherpte missen in mijn foto's
    Nogal wiedes dat je scherpte mist, de diafragma's zijn allemaal veel te groot.

Leer de meest elementaire regels van de fotografie vóór je de M-stand gebruikt:
    - groot diafragma (klein getal) → weinig scherpte in de diepte
    - klein diafragma (groot getal) → veel dieptescherpte

Bij landschapsfotografie is meestal veel scherpte in de diepte gewenst. Daarom werken landschapsfotografen met "diafragmavoorkeur". Bovendien gebruiken zij voor maximum scherpte een statief.

De foto's zijn alledrie onderbelicht.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik denk ook dat je één kort been hebt want al je foto's staan scheef
      Probeer ook je foto's wat groter te plaatsen.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Nee Robby das omdat de aarde rond is en in Ardooie is dat meer dan op andere plaatsen
        Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
        Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Bij 1 en 2 valt het inderdaad erg op dat ze scheef zijn.
          Beetje rechttrekken in PS en zullen er al veel beter uit zien (dat is iets waar ik vroeger ook niet eens aandacht aan schonk, maar eens je één foto hebt rechtgetrokken en die voor/na bekijkt ga je ze zeker "rechter" fotograferen en/of achteraf rechtzetten).
          En inderdaad onscherp, maar daar leer je uit.
          Groetjes
          Eric

Comment

Vraag je misschien ook eens af hoe je foto's kunt trekken die iets meer de aandacht weten
            te trekken en deze even vast te houden. Foto's zijn nogal rechttoe, rechtaan. Ga eens op
            zoek naar een interessante invalshoek, iets dat je zelf mooi, leuk, speciaal, goed vind aan
            andermans foto's.

Comment

Bedankt voor al jullie tips, Ik zal beter letten op goeie compo's en rechtere fotos
              "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Working...
              X