Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Çois

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Çois

heet onze kater en hij ziet er zo uit:

of zo:

of

Alvast bedankt voor het kijken en de comentaren.

Re: Çois

tweede is wel leuk van compositie, en wat een evenwicht !

Comment

nr 2 is heel leuk spijtig dat er een blauwe kleurzweem over hangt, ik denk verkeerde witballans

Comment

Het model op zich is al knap, maar de plaatjes ook .
        Als ik al een opmerking mag maken: bij de eerste stoort me het "oranje" vlak rechts in beeld toch wat. Maar wél mooie kleuren en licht. Scherp waar het moet. Veel ruimte boven... maar het mag.
        Bij de tweede krijg je het gevoel dat er bijhoort: balanceren op het dunne randje en intussen toch de hinderlijke takjes ontwijken, nonchalant van de fotograaf wegkijken want daar boven is het veel interessanter. Goeje DOF en compo. Dat de zon zo van achter op de pels brandt mag hier wel. Witbalans is, denk ik ook, niet juist.
        Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
        Oók wandelen met GPS?

Comment

de kat op foto 1 kijkt alsof ie wil zeggen ; ik heb net kattenkwaad uitgehaald.
          vind foto 2 wel de mooiste en inderdaad wat een evenwicht
          Canon eos 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snuf Bekijk bericht
            nr 2 is heel leuk spijtig dat er een blauwe kleurzweem over hangt, ik denk verkeerde witballans
            Ik zie dat dus niet die blauwe kleurzweem. Mijn ogen zijn daar (nog) niet op getraind, zeker?
            En wat doen we om dat te verhelpen?

Plaatje 2 is anders wel heel tof.
            Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

Comment

Bedankt voor jullie commentaar.
              Wat dat blauw betreft kan ik wel volgen. Heb de witbalans een beetje verschoven met volgend resultaat

Die "bruine vlek" uit de eerste is de weerspiegling van de leuning van de (Ikea)stoel waar hij inligt. Die krijg ik niet weggepoetst zonder ook de fijne haartjes aan zijn oor en zijn snoet te verliezen. Of bestaan er hier speciale technieken voor??

@mira: nu je beide foto's ziet, zie je het blauwe wel denk ik. Hoe ik dat veranderd heb? Omdat het snel moest gaan: adobe Bridge geopend, het kleine jpg bestand gezocht, rechtermuisklik erop en kiezen voor "open in Camera Raw": je kan je foto nu bewerken alsof het een foto in Raw formaat is: dus even aan het schuivertje witbalans schuiven en het is gebeurd. (maar er zijn wellicht nog vele andere mogelijkheden afhankelijk van de software die jij hebt)

Comment

Oja, met je 2 foto's eens naast elkaar te leggen zie ik het duidelijk. ik dacht dat je dan de witbalans op je camera anders moest instellen.
                Ik heb al lessen gehad in photoshop; enkel wat kaartjes maken.
                Nu pas begonnen aan de 3é module fotografieles en we moeten in raw fotograferen en ze dan leren bewerken.
                Dus mijn ogen zullen hopelijk toch nog eens getraind worden.

Dank je
                Canon 7D met een paar lensjes, statief en een flitser.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mira Bekijk bericht
                  ik dacht dat je dan de witbalans op je camera anders moest instellen.
                  Dat is natuurlijk nog beter, het meteen goed doen bij het maken van de foto, maar dat lukt mij dus blijkbaar ook niet

Comment

Working...
                  X