Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

deze morgen te vroeg wakker...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• deze morgen te vroeg wakker...

vanuit het raam vanmorgen deze foto gemaakt. mijn kortste lens genomen, maar die is niet kort genoeg om buiten voor het gebouw te gaan staan. dus weer naar binnen en het
    raam open gezet, en toen kwam ik er net, haha! ik heb er een tilt-shift impressie aangegeven. goed of slecht, ik hoor het hier vast wel....!

op aanvraag, een origineeltje uit de camera,( verkleind welliswaar. ) beste mod, als dit niet toegestaan is, gelieve deze dan te verwijderen
    en mijn excuses hiervoor dan...! nog even vermelden dat tilt-shift-achtige bewerking een bewuste keuze was...! bedankt allemaal!

bedankt voor de commentaren en feedback,
    prettig weekend

steyn
    Last edited by limbekka; 5 februari 2010, 08:12. Reden: onbewerkte versie toegevoegd op aanvraag...
    ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Re: deze morgen te vroeg wakker...

mooie foto! hij heeft iets mysterieus , maar er klopt gelijk iets niet ...

Comment

Ik wist dat ik deze plek herkende. En toen ik op je profiel ging kijken werd mijn vermoede bevestigd. leuke foto, ik mis alleen wat scherpte denk ik.

Comment

Een veel geplaatst onderwerp, te rap geweest:reden - in eerste instantie geen foto gezien !!
        Last edited by guido.g; 30 januari 2010, 18:25. Reden: aanpassing tekst
        https://ggpics.be/

Comment

Een veel geplaatst onderwerp, te rap geweest:reden - in eerste instantie geen foto gezien !!
          hoe en wat bedoelt ge feitelijk?
          ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

www.festeyn.be

Comment

sorry, niet gezien dat ge uw tekst had aangepast...!

steyn

www.festeyn.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gustymusty Bekijk bericht
              Ik wist dat ik deze plek herkende. En toen ik op je profiel ging kijken werd mijn vermoede bevestigd. leuke foto, ik mis alleen wat scherpte denk ik.
              Ik herken dit ook ... this is my hometown . Knappe foto.
              En ik denk dat ik nu ook weet wie gustymusty is
              Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

Comment

de toren lijkt scheef te staan
                of ligt dat aan mij ?

Comment

Toffe foto

Groeten

Joeri
                  Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                  www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

de toren lijkt scheef te staan
                    inderdaad, het hele kapelletje staat schots en scheef. maar ze gaan het restaureren...!

grts,

steyn

www.festeyn.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door limbekka Bekijk bericht
                      inderdaad, het hele kapelletje staat schots en scheef. maar ze gaan het restaureren...!

grts,

steyn
                      dan kunnen ze ineens de lamp vervangen

Comment

Mooie dop Stijn.Het Tiltshft effect is zeer geslaagd vind ik en mag zeker een trapke hoger vind ik.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Vind hem best mooi maar zoals er iemand al melde er iets dat me het gevoel geeft dat er iets mis is met de foto.... misschien die tilt-shift toestand. Kan je de origineele er misschien eens bij plaatsen. Mis ook wel wat scherpte maar aangezien dit vrij vroeg was en weinig licht en je met een 350D schiet je je iso waarde hebt verhoogd naar 200 en heel lange sluitertijd is hij toch mooi en een goede reden om zo vroeg uit bed te komen.
                          Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
                          Nu nog de kennis en het vakmanschap

Comment

Mooi plaatje, maar inderdaad, hoe langer ik naar die foto kijk hoe meer mijn ogen (of beter mijn hersenen) me laten weten dat er "iets" niet klopt. Ik denk dat het met de scherptediepte te maken heeft.
                            Ik wil nu niet moeilijk doen, maar op bepaalde plaatsen lijkt de foto onscherp in een vlak dat elders scherp lijkt en omgekeerd. Ik denk dat we daardoor een raar gevoel van diepte krijgen.
                            Voorbeeld : ik verwacht geen scherpe klok als het meer naar voor liggend rechter dak onscherp lijkt en de nog meer naar voor liggende deur dan weer scherp is.
                            De gevel rechts lijkt scherp en de op dezelfde afstand liggende linker gevel lijkt dan weer onscherp.
                            Zeer bizar beeld. Is hier een nabewerking gebeurd ? Of lag er een zweem op je lens toen je van de koude buitenlucht naar binnen bent gekomen ?
                            Ben eigenlijk benieuwd naar de verklaring.
                            Master the craft, and the art will follow.
                            Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                            http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
                              Ik wil nu niet moeilijk doen, maar op bepaalde plaatsen lijkt de foto onscherp in een vlak dat elders scherp lijkt en omgekeerd. Ik denk dat we daardoor een raar gevoel van diepte krijgen.
                              Idd had ik ook al opgemerkt ... net onscherp gemaakt met photoshop ... ;-)

Comment

Working...
                              X