Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jalhay, Ardennen & sneeuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jalhay, Ardennen & sneeuw

Hey peeps...

dit zijn m'n eerste online foto's met m'n nieuw 7d'ke... ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Kruis in de Hoge Venen

2 per twee

Nog 'n kruis...

Alle comments zijn welkom

Re: Jalhay, Ardennen & sneeuw

Volgens mij staat de horizon wat scheef bij de eerste, en de struik die links komt piepen is wel jammer.
    Desalniettemin 'n erg mooi onderwerp, en 'n goede compositie (afgezien van struik)
    Voor mij is deze de topper van de reeks!
    De tweede en de derde vind ik qua compositie ook erg goed, maar spreken mij persoonlijk een tikkeltje minder aan (wat ze helemaal niet minderwaardig maakt, ik blijf erbij, 't zijn allen erg goede foto's , gewoon persoonlijke smaak )
    FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

Comment

ik ga voor nr 2: mistig naar mistiger geeft speciale sfeer, ook door de kleur, heb je de foto omgezet naar deze kleur?

Comment

Om te beginnen proficiat met je 7Dke,de eerste vindt ik een mooi gegeven,spijtig dat de details van het kruis verloren gaan,en volgens de exif van rond de 2m genomen,verder gekeken de sluitersnelheid van 1/1250" goed bevrozen (grapje) gezien de omstandigheden,en persoonlijk vindt ik het voor dit onderwerp een iets te hoge iso.
        Nu de tweede vindt ik een mooie van onderwerp er zit wat in,maar hier hetzelfde als hierboven al is het wat minder, en je hebt dan ook nog last van vignettering links en rechts in de hoeken.
        Nummer drie gebruik je normale instellingen,maar een vraagje is dit een omzetting,verder vindt ik wel dat je de onderwerpen ziet met hier en daar nog wat weglaten of een ander standpunt innemen voor drie zodat dat het lelijk verkeersbord achter een boom valt.
        Toch bedankt om te plaatsen,en voor de ideeen.grt
        https://ggpics.be/

Comment

bedankt van de comments... heb weer wat bijgeleerd
          idd, details zoals die struik, nivelleren van de horizon en verbergen verkeersbord door andere hoek & vignettering kan ik volgende keren beter op letten ...
          Qua kleur heb ik veel te danken aan de mist die de bodemkleur wat absorbeerde. Met de hogere iso wilde ik wat meer ruwheid in die foto brengen waardoor de belichting dan weer te hoog werd, waardoor dan weer die sluitertijd... Door de sneeuw moest ik helaas kiezen tussen overbelichte achtergrond, te donker object of met 'n flits werken... De flits gaf door de mist een ongewenst effect... Dus heb ik tussen de 2 andere in ingesteld... Was hiervoor een andere trick mogelijk? Laat maar weten, 'k leer graag bij .

Comment

Nr 1 is wat grijs (heeft niets met het weer te maken) ik zou er iets meer contrast inbrengen.
            Nr 2 is de sterkste uit de reeks maar misschien iets meer naar links genomen zodat het paaltje wegvalt en de struik er iets meer opstaat.
            Nr 3 misschien een rechtstaande foto met de boom met kruis meer naar rechts, ik denk dat er zo meer diepte in de foto komt
            Pasop is mijn mening maar, zeker verder doen met deze fijne hobby

Comment

Working...
            X