Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Een Lundehund!Nog nooit in het echt gezien..Heb ergens gelezen dat er slechts 59 zijn in Nederland!Proficiat ermee . De foto's van de hond zijn wel minder boeiend. Misschiens wat uitdagendere composities uitproberen tegen een andere achtergrond (deze is iets te saai).
Pablo, dat klopt, er zijn er 61 in Nederland en ongeveer 5 in België. Ik heb geen andere achtergrond; dit is gewoon de muur van m'n huiskamer. Als het wat beter weer is, probeer ik het buiten nog eens. Daar kan ik ook wat meer afstand nemen, zodat de achtergrond wat waziger wordt.
Bouk, lipje optrekken zou ze niet durven, daar is ze veel te lief voor
OK, maar als jij zo,n raar ding voor je gezicht houd, weet je het maar nooit hè.
grt,bouk.
Haha, je weet maar nooit. Ze wilde gewoon erg graag haar speeltje. Dit was ook de laatste foto om haar niet meer te frustreren dan ze nu was en we hebben lekker gespeeld. Ik heb oa een opleiding in de veterinaire hoek, dus ik weet wel wat van hondengedrag
Per poot 6 volledig functionerende tenen en geen hubertusklauwtjes, zoals wel gedacht wordt. En ze kunnen de voorpoten naar opzij buigen.
Inderdaad, anatomisch hebben ze enkele opmerkelijkheden. Ze kunnen hun voorpoten opzijbuigen door de aanwezigheid van een clavicula(sleutelbeen) wat andere rassen niet hebben. Naar het schijnt zou dit interessant zijn geweest op papegaaienduikers van de rotsen te halen.
Ze hebben geen sleutelbeen, hoor. Dat is een verzinsel. Op geen enkele rontgenfoto is een sleutelbeen aangetroffen bij lundehundjes. Waardoor ze wel zo flexibel zijn, is eigenlijk niet bekend. Men vermoedt langere pezen, maar dat is niet aangetoond.
Interessante hondeweetjes maar het blijft een fotohoek dus: Door het gebruik van zo hoge iso zit er te veel ruis in de foto , lijken ook niet zo scherp, wachten op beter weer en naar buiten met beter licht en nog eens opnieuw proberen want het lijkt me een leuk beest
Comment