Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Misschien niet allemaal de meest perfecte foto''s maar ik wilde ze toch wel even posten
Gaarne uw mening. Ook deze foto''s zijn in Zwitserland gemaakt (Luzern)
Foto 1 Grote mus,heel grote mus.
Ik heb de foto een tikkeltje verscherpt en de kleuren wat opgefrist en ik vind het zo een mooie foto.
Waarom.
- Het compo is niet wat we gewoon zijn.
- Je hebt een goede bewegingsonscherpte. Water is scherp, beweging van de vleugels onscherp maar het lichaam toch scherp.
- Normaal zou ik zeggen, ze gaat haar vleugels kwetsen aan het kader, maar hier vind ik het kunnen,mede doordat wanneer je de vleugel zou doortrekken je een diagonaal krijgt van een vierkant.
Foto 2 enigste negatief punt is dat je volgens mij een iets lager standpunt had ingenomen, als dit mogelijk was. Voor de rest
Foto 3 Spijtig, heeeeeeel spijtig dat je DOF scherptediepte niet iets meer naar voor was
zodanig dat het kopje of tenminste het oogje scherp is. Je kunt dat nog software matig herstellen. Maar het blijft een schitterend plaatje.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
vind deze alledrie niet verkeerd maarvind zelf wel dat de derde de beste is. foto 1 is inderdaad een wat groot uitgevallen musje, desondanks wel een leuke foto.
kan je gerust stellen, voor deze foto's heb je gewoon een 18-55 kitlens nodig, een beetje geduld (en als je dat niet hebt dan wat voer)
ik denk wel dat die van de eend wel met een andere is gemaakt, zou ik eens op moeten zoeken.
de afstanden van die musjes is een kleine meter, misschien zelfs wel iets korter bij.
de eend is wel iets verder weg, gok een meter of 5 - 6
ja dat was inderdaad wel gaaf om te zien van zo dichtbij, de eenden, zwanen en musjes kwamen ook rustig stukjes brood uit je handen pikken zoals te zien is op de derde foto.
moet wel eerlijk bekennen dat het een heerlijke dag was en ik op mijn gemak een uurtje of 2 daar aan het water heb gezeten.
je kunt misschien als expiriment zoiets ook doen met duiven, die zijn in grote steden meestal niet zo bang en komen ook zo uit je handen eten.
Laatste foto van de mus heb ik de camera gewoon op de grond gezet, paar keer klikken en dan zit er (bijna) altijd wel een mooi plaatje bij.
Comment