Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokerkhof Chatillon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autokerkhof Chatillon

Een leuk autokerkhof om in te vertoeven jammer dat het toch wel een eindje rijden is. Hier een foto uit het resultaat.

Het album met de onbewerkte foto's

Enkele bewerkte resultaten

Re: Autokerkhof Chatillon

Mooie foto... leuke sfeer!
    Canon EOS 500D + EF 18-55 IS + EF-S 55-250mm IS

Comment

Knappe sfeerfoto. Hoe lang is het rijden?
      EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

Comment

Persoonlijk vind ik de bewerking iets te hard sorry hoor, precies nog meer vervallen sinds ik daar geweest ben

Comment

2uur rijden ongeveer van het midden limburg. Is inderdaad hard vervallen. nog 60 jaar en ge ziet er niks meer van :-)

Comment

prachtige sfeerfoto, was het rijden waard. Let wel met bewerkingen dat je niet te ver gaat want dat komt de opname niet ten goede. Ben zelf nog in de "leerfase" maar uit ervaring weet ik dat je oneindig kan photoshoppen maar het resultaat wordt dan te digitaal en dat is nu net niet de bedoeling.
            Idee, sfeer kan gerust boven je bed hangen.

Comment

daar heb je gelijk in. Nu ja blijven oefenen hé :-)

en persoonlijk zou ik iets anders boven mijn bed hangen dan een auto ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door snuf Bekijk bericht
                Persoonlijk vind ik de bewerking iets te hard sorry hoor, precies nog meer vervallen sinds ik daar geweest ben
                Ja is het echt erg. Iedereen gaat er naar toe onder het mum van "foto's nemen en alles met rust laten".

Maar iedereen neemt iets mee of slaat iets kapot.
                Dan spreek ik nog niet over diegene die echt komen om te vandaliseren. Twee weken geleden was ik er ook. Overal afval, blikjes bier etc...

Geen enkele auto is nog heel, geen enkel venster of plaat nog onaangeroerd.

... en dan iemand die hier nog mooi klaar en duidelijk in de titel zet waar dit pareltje te vinden is.. zucht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                  Ja is het echt erg. Iedereen gaat er naar toe onder het mum van "foto's nemen en alles met rust laten".

Maar iedereen neemt iets mee of slaat iets kapot.
                  Dan spreek ik nog niet over diegene die echt komen om te vandaliseren. Twee weken geleden was ik er ook. Overal afval, blikjes bier etc...

Geen enkele auto is nog heel, geen enkel venster of plaat nog onaangeroerd.

... en dan iemand die hier nog mooi klaar en duidelijk in de titel zet waar dit pareltje te vinden is.. zucht...
                  Beste Caleido,

Ik ga met jou akkoord over wat jij zegt betreffende het feit dat sommige er gaan onder mum van foto's trekken en soeveniers mee nemen. Echter moet je niet iedereen over dezelfde kam trekken. Ik ben daar geweest, heb niks meegenomen, niks herzet. Hoog uit wat bladeren of takjes weg gehaald.

Betreffende dat de plaatsnaam erbij staat ga ik klaar en duidelijk zijn. Er zijn er al vele voor mij die dat gedaan hebben. Ook vind je op verschillende urbansites, de plaats namen van vele locatie. Hoe denk je dat ik het gevonden heb? niet door toevallig daar voorbij te rijden hoor!! En denk maar niet omdat ik de locatie er bij zet dat er vele personen daar nu gaan naar toe rijden en de boel gaan omzeep halen? ook in wallonië heb je hangjongeren, vandalen, volwassen criminelen die van die plaats weten, en daar waarschijnlijk ook regelmatig hun afval gaan dumpen en weer iets stuk maken. Ook moet je weten dat de natuur ook een verwoestende kracht heeft. Want ik zou het raar vinden dat al die auto daar in perfecte staat nog zouden zitten!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gustymusty Bekijk bericht
                    Beste Caleido,

Ik ga met jou akkoord over wat jij zegt betreffende het feit dat sommige er gaan onder mum van foto's trekken en soeveniers mee nemen. Echter moet je niet iedereen over dezelfde kam trekken. Ik ben daar geweest, heb niks meegenomen, niks herzet. Hoog uit wat bladeren of takjes weg gehaald.
                    Ik zeg nergens iets over jou persoonlijk, je hoeft je dus zo niet aangevallen te voelen.

Betreffende dat de plaatsnaam erbij staat ga ik klaar en duidelijk zijn. Er zijn er al vele voor mij die dat gedaan hebben. Ook vind je op verschillende urbansites, de plaats namen van vele locatie. Hoe denk je dat ik het gevonden heb? niet door toevallig daar voorbij te rijden hoor!! En denk maar niet omdat ik de locatie er bij zet dat er vele personen daar nu gaan naar toe rijden en de boel gaan omzeep halen? ook in wallonië heb je hangjongeren, vandalen, volwassen criminelen die van die plaats weten, en daar waarschijnlijk ook regelmatig hun afval gaan dumpen en weer iets stuk maken. Ook moet je weten dat de natuur ook een verwoestende kracht heeft. Want ik zou het raar vinden dat al die auto daar in perfecte staat nog zouden zitten!!
                    Die redenering hebben andere voor jou ook al gedaan, vandaar dat het fout loopt.

Het is - zoals altijd op het internet - een domino-effect.
                    In het begin is het redelijk geheim en goed bewaard. Maar dan zal er altijd iemand zijn die het vind op het internet en die persoon maakt het dan ook openbaar, ofwel omdat hij/zijn niet nadenkt ofwel omdat hij/zij het zelf op internet vond en dus veronderstelt dat iedereen het al weet zijn.

Zo krijg je op een paar maanden tijd een vermenigvuldiging van verwijzingen naar de locatie. Terwijl men in het begin de locaties (ik heb het over alle locaties) discreet probeert te houden.

Je moet het ook beetje praktisch zien.
                    Had je het dorp er niet bij gezet, niet iedereen was er naar op zoek gegaan. Maar nu staat het in de titel en weten ze het direct. De drempel is veel lager.
                    En ja, de meeste bezoekers hebben goeie bedoelingen, maar het is een kleine groep die een grote impact heeft op de locaties/objecten. Dat hou ik altijd in het achterhoofd.

Er moet maar één rotte appel tussen zitten.

Ik ga nu ook al een paar jaar geregeld op pad en ik weet (helaas) waarover ik spreek.

En ja het autokerkhof is ook al op VTM geweest, maar dat idee en die naam ebt weg na een paar weken. Nog geen reden om het overal te vermelden, in mijn ogen.

Comment

De geschiedenis heeft mij gelijk gegeven.

Het autokerkhof is helemaal leeggemaakt, de EU kon de vele foto's (mét plaatsnaam erbij, zeer handig) niet langer negeren en heeft de eigenaar verplicht om het helemaal op te doeken.

Weer een locatie weg, eentje die ik nog nodig had voor komende weken.

Comment

Owwwwww kl*te! Wou daar enorm graag naartoe, stond op mijn to do-lijst...

OT: Bewerking is me ook te, heb al een hele reeks van dit autokerkhof gezien maar deze foto komt me te zwaar over, iets minder zou hij beter tot zijn recht komen imo.
                        Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                        Flickr

Comment

@ Caleido. Tja **** happens. Maar nu weet ik wel dat ze al langer bezig waren met dat terrein leeg te halen. Dus dat zat er op een dag al aan te komen. Los van het feit dat er dikwijls foto's zijn getrokken.

@ Kaelan: Persoonlijk hou ik wel van harde bewerkingen. Maar bedankt voor je mening hier te zetten. Zal er in de toekomst rekening mee houden. zodat meerdere mensen de foto's die ik maak mooi vinden.

Groeten Gust

Comment

@ Caleido. Tja **** happens. Maar nu weet ik wel dat ze al langer bezig waren met dat terrein leeg te halen.
                            Sh** vooroorzaakt door mensen die niet nadenken en indirect mijn werk bemoeilijken, happens niet altijd en is frustrerend. Terwijl zoveel anderen wel inspanningen doen om locaties voor velen en voor toekomst te bewaren.

Spreken we wel over hetzelfde kerkhof? Het ligt er al paar jaar in dezelfde staat bij, zonder enige inmenging van de overheid en onbekend bij de instanties. Dingen die gewijzigd zijn, waren vandalisme of verzamelaars, geen opruiming op lange termijn.

Geen halve waarheden verkopen aub.

Dus dat zat er op een dag al aan te komen. Los van het feit dat er dikwijls foto's zijn getrokken.
                            Weer fout. Het is er helemaal niet los van. Er lopen geen controleurs rond die op zoek zijn naar verlaten autokerkhoven. De CIA scant niet met hun satelliet boven Wallonië. Het had nog jaren onaangeroerd kunnen blijven.
                            De locatie is gewoon te veel en te duidelijk met naam én adres in de belangstelling gekomen te laatste tijd. Waarvan o.a. jouw topictitel een mooi voorbeeld van is.

Wees eens een vent en geef het toe.

Comment

Wat moet ik hier toegeven? dat deze locatie veel getrokken is en dat dat mijn schuld is? amai ik voel mij vereerd!! OF dat het is opgeruimd door het vermelden van de locatie in mijn topic???? amai weer vereerd.

Bemoeilijk ik uw werk ocharme toch nu krijg ik medelijde met jou? Dus andere mensen mogen dus van u ook niet op andere locaties komen? stoer. Echt tof. Het zou hier dan nog al iets worden!!!

Kijkt de CIA niet mee!! ooh ik dacht zeker van wel. Waar haal je dat nu weer uit???

Och ik zal het toegeven HET IS MIJN SCHULD DAT DIE LOCATIE IS OPGERUIMD. IK HEB DE OVERHEID OPGEBELD EN GEZEGD DAAR LIGT NOG EEN AUTOKERKHOF MET OUDE AUTO's IK DENK DAT DE EIGENAAR DAAR GEEN TOESTEMMING VOOR HEEFT EN VIND DAT DIE DAT MOET OPRUIMEN.

Boehoehoehoe GROW UP CALEIDO.

Comment

Working...
                              X