Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste foto in ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste foto in ministudio

    Besten,

    ik ben sinds enkele maanden in het bezit van een Canon 450D met standaardlens en heb adhv een ikea box en 2 500W bouwlampen een diy studioke gemaakt zoals aangehaald op een ander topic. Dus ben ik aan de slag gegaan en een object gekozen...

    De wit-waarde heb ik aangepast adhv een eerste foto van het blad dat eronder lag.
    Dan met photoshop de kleuren aangepast want het 'verroest groen' kwam niet over zonder aanpassing.

    Geen flits, Diafragma F8.0, sluitertijd 1/60

    Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij maar wie weet is het wel iets
    Heb totaal niet veel verstand van fotografie maar probeer me toch wat de beginselen aan te leren uit boeken.

    Zeg maar wat jullie er van vinden!



    Mvg

  • #2
    Re: 1ste foto in ministudio

    Ik heb de indruk dat het kunstwerk scheef staat.
    EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

    Comment


    • #3
      Re: 1ste foto in ministudio

      Denk dat het niet scherp is, zo iets fotografeer je best op een statief en stel je manueel scherp.
      Een metalen voorwerp ga je ook best onderbelichten, zo komen de kleuren vanzelf terug.
      Ik ben ook begonnen met een dergelijke bak heel leuk om mee te expermiteren. Maar u licht is moeilijk te regelen. En de kleur is ook niet dat, voordeel is dat je na een tijd je verwarming niet meer moet opzetten. Oppassen want ik heb eens bijna een bak laten smelten. Zeker verder proberen

      Comment


      • #4
        Re: 1ste foto in ministudio

        Oorspronkelijk geplaatst door weebee Bekijk bericht
        Ik heb de indruk dat het kunstwerk scheef staat.
        => Dit vrees ik ook...
        FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

        Comment


        • #5
          Re: 1ste foto in ministudio

          Ja ik weet het nu ondertussen
          Staaf van helm is verkeerd gemonteerd door mijn overoverovergrootvader.
          Tips over foto zelf?

          Comment


          • #6
            Re: 1ste foto in ministudio

            Oorspronkelijk geplaatst door moeiser Bekijk bericht
            Ja ik weet het nu ondertussen
            Staaf van helm is verkeerd gemonteerd door mijn overoverovergrootvader.
            Tips over foto zelf?
            Dat was 'n tip over de foto zelf ;-) Als je de afbeelding 'n paar graden draait nr rechts, staat ie al vele rechter :-) Voorts: Misschien een hoger diafragma om meer scherptediepte te krijgen?
            FotoKorting.be - Kortingscodes voor beterkope fotoprints!

            Comment


            • #7
              Re: 1ste foto in ministudio

              Oorspronkelijk geplaatst door moeiser Bekijk bericht
              Ja ik weet het nu ondertussen
              Staaf van helm is verkeerd gemonteerd door mijn overoverovergrootvader.
              Tips over foto zelf?
              Ik bedoelde dit toen ik zei dat het scheef stond. Maar misschien weet je dat nu ook ondertussen
              De foto zal ik, indien gewenst, verwijderen.

              Last edited by weebee; 24 januari 2010, 14:57.
              EOS Canon 400D + Grip / Canon 40D+Grip / Canon EF 50mm F1.8 / Sigma EX 28-70mm F2.8 DG / Canon EF 17-40 mm F4 L/ Canon EF 70-200mm F4 L / Sigma EF-500 DG Super / Canon 580EX / Manfrotto 190DB / Giotto MH-1001

              Comment

              Working...
              X