Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon 2010

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosalon 2010

    Ik ben gisteren naar het autosalon in Brussel geweest, hier heb ik wat testen gedaan i.v.m. mijn instellingen voor het fotograferen van auto's.
    Woensdag ga ik terug, als het hopelijk minder druk is want het was wel erg gisteren.. Overal mensen in de auto, in de koffer enz. Was niet leuk om te fotograferen.
    Maar toch enkele shots gedaan op het einde om instellingen te testen en hier hopelijk positieve tips te krijgen voor indoor foto's van auto's..

    P.S.: De foto's zijn niet bewerkt.


    ISO 400 • F 5.6 • 1/40 SEC


    ISO 400 • F 5.0 • 1/40 SEC


    ISO 400 • F 5.6 • 1/40 SEC
    Last edited by andylemaire; 17 januari 2010, 20:42.
    Andy Lemaire

    andylemaire.be

  • #2
    Re: Autosalon 2010

    De eerste is wel een leuke
    Tweede wat minder
    En bij de derde is het wit helemaal uitgebrand en zelfs bijna verblindend
    Using the camera to defeat the habit of not seeing

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon 2010

      Foto 1 zou ik wat lager gaan (hoogte van het achterlicht), dat levert een betere foto op denk ik. Ook zorgen dat de hele auto erop staat (onderste deeltje van de bumper staat er nu net niet op, en de velg mist ook een stukje).

      Tweede foto is eens iets anders, vind ik wel goed. Alleen jammer van de reflectie van die tl-lamp... Misschien dat het langs de andere kant beter zou zijn? Dus links staan ipv rechts?

      Derde foto lijkt me wat overbelicht op de motorkap en voorkant... Misschien dat dit iets is voor HDR op toe te passen? 't Is maar een sugestie, zoveel ken ik er ook nog niet van

      Ik ga waarschijnlijk vrijdag eens gaan kijken, hopelijk dat er dan niet teveel volk is zodat ik wat goede foto's kan (proberen) te maken.
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon 2010

        Het was moeilijk om een goede positie aan te nemen gisteren met al dat volk, en heb er ook niet teveel tijd in gestoken omdat mijn gezelschap het wel niet leuk zal hebben gevonden als je overal wil blijven staan om om een goed plekje te geraken.
        Ik wist toch dat ik woensdag terug ga dus ik wou gewoon even wat settings testen voor onderandere die kleuren zoals je ziet.

        Van die HDR ken ik nog niet genoeg denk ik, kan je daarmee 100% zeker uitbranding voorkomen?
        Andy Lemaire

        andylemaire.be

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon 2010

          Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
          Van die HDR ken ik nog niet genoeg denk ik, kan je daarmee 100% zeker uitbranding voorkomen?
          Voor zover ik weet kan je de HDR hier als volgt toepassen:
          Je maakt een foto waarbij de voorkant perfect in orde is, de achtergrond zal dan onderbelicht zijn.
          Dan maak je nog een foto, maar dan met de voorkant overbelicht en de achtergrond goed in kleur.
          In PhotoShop ofzo plak je dan eigenlijk de 2 foto's over elkaar en behoud de goede elementen (dus je eerste foto met de goede voorkant plak je op die met de goede achtergrond en wist alles wat niet goed is uit).

          Dit een beetje eenvoudig gezegd, om het te doen zal het denk ik niet zo simpel zijn...
          Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon 2010

            Ik gebruik daar diafragma voorkeur en zet deze op f4 of f5.6, iso op 400 of 800 en dan kijken naar je sluitertijd. Deze mag zeker 1/80 of nog meer zijn. 1 sec. is naar mijn mening toch te traag hoor.
            Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon 2010

              Hierbij is bewezen dat de alfa romeo 159 sportwagon een "oogverblindend" mooie wagen is! (ik rij er zelf ook mee)

              Comment


              • #8
                Re: Autosalon 2010

                @Danyboyke: die EXIF klopt niet van de 2 laatste, beide zijn 1/40, even aanpassen bedankt voor de opmerking.

                @Zicolas: die witte 159 sportwagon is inderdaad een zéér knappe wagen!
                Andy Lemaire

                andylemaire.be

                Comment

                Working...
                X