Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ella in de studio !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ella in de studio !

Langzamerhand ben ik hier een kleine studio aan het bouwen, voorlopig nog met (professionele) fotolampen. De foto werd wat bewerkt. Graag de ongezouten commentaar van het geacht forum :

Re: Ella in de studio !

Indien je kan, zou ik het graag eens met een witte achtergrond zien, maar ik vind de foto wel mooi

Comment

deze lijkt heel hard op deze.
      Mijn opmerkingen zijn dan ook vrij analoog.

Bij het uitknippen is ook wel serieus is fout gelopen. Kijk maar helemaal links aan haar hoofdje en aan de kleren.
      De witbalans zit volgens mij nog niet snor. Kijk maar naar haar oog'wit'.

Je zegt dat je professionele lampen gebruikt, maar ik zie enkel een rechttoe rechtaan flitsen (zie de catchlights in de oogjes). Probeer die lampen eens links of rechts van Ella te plaatsen en je zult zien dat je schaduwen er een pak beter uit gaan zien.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        deze lijkt heel hard op deze.
        Mijn opmerkingen zijn dan ook vrij analoog.

Bij het uitknippen is ook wel serieus is fout gelopen. Kijk maar helemaal links aan haar hoofdje en aan de kleren.
        De witbalans zit volgens mij nog niet snor. Kijk maar naar haar oog'wit'.

Je zegt dat je professionele lampen gebruikt, maar ik zie enkel een rechttoe rechtaan flitsen (zie de catchlights in de oogjes). Probeer die lampen eens links of rechts van Ella te plaatsen en je zult zien dat je schaduwen er een pak beter uit gaan zien.
        Het is een totaal andere foto, maar wel genomen dezelfde dag.
        Er is helemaal niets uitgeknipt.
        De zwarte achtergrond werd bijgewerkt via maskers en deze bewerking gebeurd via kanalen in photoshop. (*) Bedoeling was één een groter contrast met de achtergrond en secundo oneffenheden uit de achtergrond weg te werken.
        De catchlights in de oogjes moeten normaliter van de fotolampen zijn.
        Maar ik ben akkoord er schort nog 't en ander 't ander aan de foto.
        Dank voor de commentaar alleszins !
        (*)Als aanvulling op mijn cursussen photoshop : Het Photoshop Kanalen Boek van Scott Kelby

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          De zwarte achtergrond werd bijgewerkt via maskers en deze bewerking gebeurd via kanalen in photoshop. (*)
          Ook via maskers en lagen kun je slecht shoppen. Het is duidelijk dat je gegomd of weggewerkt hebt of proberen te corrigeren hebt, want mijns inziens volledig mislukt is. Sorry Zoom maar eens wat in rond de hoofdlijn, haren, en rond haar kleren. Er zijn gitzwarte stukken en dan aan de grenslijnen met Ella een abrupte overgang met lichterzware delen. Dat zie je toch ook, hoop ik?

Wil je de originele foto posten? Als het is om je achtergrond mooi zwart te krijgen dan zijn er via PS andere betere manieren, denk ik. Had je Elle verder van de achtergrond gezet, dan had je die ook mooi zwart gekregen.

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          De catchlights in de oogjes moeten normaliter van de fotolampen zijn.
          Waar stonden je lampen? Dat moet volgens mij 1 lamp vlak voor haar zijn, tenzij je de catchlights weggeshopt hebt. Nu zie je de witte twinekling knal in het midden van haar pupil.

Oefening baart kunst eh Blijven oefenen dus.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Oefening baart kunst eh Blijven oefenen dus.
            Inderdaad ! Met heelveel dank voor je commentaar en advies.
            Uitgeprint op formaat 15x10, voor familie doeleinden, vinden wij hier de foto mooi.
            Maar inderdaad flink ingezoomd zie je aan de grenslijnen lichtzwarte delen.

Comment

Working...
            X