Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste probeersels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste probeersels

    Hallo allen,

    Ik ben nu een goede maand in het bezit van een D90 en heb de voorbije week op vakantie enkele leuke plaatjes weten schieten.

    Ik plaats ze hier om er uit te leren, dus kom maar op met de commentaar, liefst opbouwend



    EXIF: ISO400 - F/10 - 1/400 - 18mm
    Bewerking: Licht gecropped, highlights verhoogd + saturatie



    EXIF: ISO400 - F/9 - 1/1250 - 105mm
    Bewerking: Origineel



    EXIF: ISO 800 - F7.1 - 3s - 38mm
    Bewerking: Origineel

    Bedankt om te kijken
    edit: 1 foto verwijderd
    Last edited by spyro; 12 januari 2010, 16:13.
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

  • #2
    Re: Eerste probeersels

    max 3 foto's, dus je moet er 1-tje terug weg doen.

    De eerste zou ik vanuit een ander standpunt getrokken hebben zodat het bord er niet mee op stond. Voor mij trekt het teveel de aandacht weg van de mooie watermolen.
    De zwaan vind ik een mooie, maar mist denk ik wat scherpte op zijn kop. Had ook leuk geweest als zijn volledige weerspiegeling erop stond.

    De rest laat ik aan de kenners over.
    Without a good eye no good photographs. But without good hands no photography at all.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste probeersels

      154 views, 1 reactie.. heel even opnieuw onder de aandacht brengen ;-)
      Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

      Comment


      • #4
        Re: Eerste probeersels

        beste Spyro,

        Zoals je al aanhaalt als je de statistieken nakijkt dan zegt dat misschien al iets over je foto's. Nu ... zo slecht zijn ze nou ook weer niet maar ...
        Foto1: het bordje rechts onderaan heeft geen meerwaarde denk ik als je niet kan lezen wat er op staat dus dat had je moeten vermijden in je compositie. wel leuk gebouw. Moest je echt naar ISO400 met al dat licht en sneeuw?
        Foto2: misschien niet helemaal scherp en toch zo'n snelle sluitertijd. ... bewegingsonscherpte?.. en de compositie ... hij/zij staat plat in het midden, daar had je toch iets leukers kunnen bedenken bijv met de reflectie in het water.
        Foto3: ook 'n compositie die niet echt sterk is. is dat een dakrand rechtsboven in de hoek? ... die had er eigenlijk niet moeten zijn.

        je handtekening op al de foto's is afschuwelijk! Mijn idee daarover is dat zolang we nog geen top-amateur zijn of semi-pro en als we nog niet bang hoeven te zijn dat de foto's gepubliceerd gaan worden zonder onze toestemming dan zou ik in alle bescheidenheid die namen nog maar even weglaten.

        Laat het bovenstaande je absoluut niet ontmoedigen (het is mijn persoonlijke mening maar) en ik hoop spoedig je volgende foto's op het forum te zien.

        Salut,
        Peter

        Comment


        • #5
          Re: Eerste probeersels

          je handtekening op al de foto's is afschuwelijk!
          Ja, niet alleen de vorm en lettertype storen. De handtekening trekt de aandacht van de foto weg. Indien je toch wil invoegen: klein als watermerk (beveiligen) en eerder zo onopvallend mogelijk als het dan toch in de foto zelf moet.
          Zelfs voor topfotografen (amateur en prof) best in het kader en nooit in foto. Invoegen van exif in smalle boord onderaan in de lijst rond de foto kan wel, is belangrijk om eventueel aandachtspunten te formuleren.

          mvg

          Franky

          Comment


          • #6
            Re: Eerste probeersels

            Die handtekening was inderdaad niet een van m'n beste ideeën ... dat had ik een half uur na plaatsing zelf ook al door.

            Ok, vallen en opstaan.. we doen gewoon verder
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

            Comment


            • #7
              Re: Eerste probeersels

              Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
              Die handtekening was inderdaad niet een van m'n beste ideeën ... dat had ik een half uur na plaatsing zelf ook al door.

              Ok, vallen en opstaan.. we doen gewoon verder
              Dat is de spirit. Jammer van dat afdak of zoiets, maar ik vind je derde het beste. Die is
              goed belicht en heeft sfeer.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste probeersels

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Dat is de spirit. Jammer van dat afdak of zoiets, maar ik vind je derde het beste. Die is
                goed belicht en heeft sfeer.
                Ik stond op een terras, ik heb me in alle mogelijke posities gezet maar die dakrand bleef
                er op staan. Heb hem dan ook maar zo gelaten, ben niet aan het f-shoppen geweest.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste probeersels

                  Vind foto één toch de betere, de compostitie is goed! Al dat bord staat natuurlijk enorm in de weg Volgende keer gewoon even dat bord weghalen

                  Verder vind ik het gewoon een goede foto!

                  2e en 3e foto zeggen mij niet zoveel.

                  Zwaan niet bijzonder, misschien de reflectie in het water mee moeten nemen.

                  3e rommelig.

                  Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                  Comment

                  Working...
                  X