Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snowsnowsnow + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snowsnowsnow + update

    Hay ben nog eens van de partij, graag reacties. Hopelijk smaakt het en alvast bedankt om te kijken.



    ------------------------------------------------




    Kleur of zwart/wit?
    Last edited by DermontJelle; 16 januari 2010, 22:25.

  • #2
    Re: Snowsnowsnow

    Doe mij de eerste maar. Al denk ik dat je de witbalans nog wat moet bijstellen. De sneeuw is niet maar vrij donker grijs.

    Comment


    • #3
      Re: Snowsnowsnow

      Ik vind het standpunt iets minder teveel sneeuw op de voorgrond sorry hoor persoonlijke smaak , en sorry de wb heeft niets te maken of de sneeuw grijs is of niet. De wb bepaald alleen of de sneeuw bv te blauw is . Dat de sneeuw grijs is heeft te maken met de bellichting , een wit onderwerp moet je altijd overbelichten anders zal de camera er altijd een neutraal grijs beeld van maken vandaar dat sneeuw grijs wordt. Sneeuw fotografeer je best tussen + 0.3 en +0.7 en wb automatisch of rauw.
      Een andere wb zal er voor zorgen dat de sneeuw een rare kleurzweem krijgt.
      Waarom vertel ik dit allemaal, ik heb ook veel problemen gehad om sneeuw juist te fotograferen, en na gedegen uitleg in school worden mijn sneeuwfoto’s veel beter.

      Comment


      • #4
        Re: Snowsnowsnow

        Sorry, vind de compositie te weinig boeiend. De titel voorspelt wel veel sneeuw, en deze
        krijgen we ook te zien, maar verder weinig dat de aandacht vasthoudt.

        Comment


        • #5
          Re: Snowsnowsnow

          Oorspronkelijk geplaatst door snuf Bekijk bericht
          Ik vind het standpunt iets minder teveel sneeuw op de voorgrond sorry hoor persoonlijke smaak , en sorry de wb heeft niets te maken of de sneeuw grijs is of niet. De wb bepaald alleen of de sneeuw bv te blauw is . Dat de sneeuw grijs is heeft te maken met de bellichting , een wit onderwerp moet je altijd overbelichten anders zal de camera er altijd een neutraal grijs beeld van maken vandaar dat sneeuw grijs wordt. Sneeuw fotografeer je best tussen + 0.3 en +0.7 en wb automatisch of rauw.
          Een andere wb zal er voor zorgen dat de sneeuw een rare kleurzweem krijgt.
          Waarom vertel ik dit allemaal, ik heb ook veel problemen gehad om sneeuw juist te fotograferen, en na gedegen uitleg in school worden mijn sneeuwfoto’s veel beter.
          Excuus, je hebt helemaal gelijk.

          Comment


          • #6
            Re: Snowsnowsnow

            Bedankt voor de reactie en nu jullie het zeggen het is inderdaad te grijs

            Update, ik hoop dat deze wat beter in de smaak valt (rustiek)


            Last edited by DermontJelle; 16 januari 2010, 22:14. Reden: Update

            Comment

            Working...
            X