Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geboorte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Geboorte

Oorspronkelijk geplaatst door Firechief Bekijk bericht
    Beste positievelingen,

Ik zal het deze avond nog eens overwegen om de foto te plaatsen. Ik weet dat de foto niet scherp was op de baby, maar het ging op dat moment allemaal zo snel dat je idd geen tijd hebt om zelf instellingen te doen en het plaatje helemaal perfect te hebben. Zoals jullie in de exif zullen kunnen zien stond alles dan ook op Automatisch.
    Het ging me eigenlijk om het totaalbeeld van een momentopname. Wellicht plaats ik hem dan wel in de rubriek "mensen" om dit soort reacties te vemijden. En idd, het gaat om mijn bloedeigen dochter, seconden na de geboorte, waar ik trots op ben en steek dit niet onder stoelen of banken. Een foto die van de eerste keer goed moet zijn en waar je geen tijd hebt om correcties aan te brengen aan de instellingen...

Mvg
    Er zijn maar weinig mensen die op zo'n moment de technisch "perfekte" foto maken.
    Een foto kan ook perfekt zijn vanwege de sfeer die hij uitdraagt, of de gebeurtenis die hij vastlegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      Maar zolang iedereen maar dezelfde mening heeft als u, neem ik aan.
      Neen, waar baseert u dit op?

Er hebben hier mensen, waaronder ik, gewoon een eigen mening gegeven, daar is niets mis mee. Dat wil niet zeggen dat het als schokkend ervaren wordt, maar wel als iets dat zeer prive is.
      Dat bepaalt een ieder voor zichzelf natuurlijk. TS wilde dit moment blijkbaar graag delen. Aangezien hij de foto plaatst EN de vader is van het meiske, bepaalt hij wat prive is en wat niet

ik zou het nog een andere situatie vinden als de TS als fotograaf aanwezig was geweest bij de bevalling, en niet als vader van het kind. Overigens, tijdens de geboorte van mijn kinderen had ik wel wat anders aan mijn hoofd dan foto's maken
      Hop...en weer bepaalt u voor een ander hoe het moet Deze reakties/ gevoelens mag u van mij thuis houden, want daar draait het hier niet om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Deze is niet voor u, maar voor de bekrompen lui die dit blijkbaar te schokkend vinden:
        ER IS NIETS RANZIGS OF SCHOKKENDS AAN DE GEBOORTE VAN EEN KIND. WIJ ZJIN ALLEMAAL OP DEZE MANIER OP AARDE GEKOMEN EN HET HOORT BIJ HET LEVEN....EEN IEDERS LEVEN, OOK DIE VAN U.
        Naakt, glamour, naakt, provocerend, naakt....vergat ik NAAKT?
        ALLES KAN OP DIT FORUM en NOOIT hoor ik iemand zeggen dat dit PRIVE is. Naaktfotografie is het best bekeken onderwerp op dit forum. GRRR
        Hey, doe keer rustig, geen reden om te beginnen roepen...

Ben ook wel benieuwd naar de foto

Mijn ouders hebben in de living een foto hangen van mij, luttele seconden na mijn geboorte. Een lelijk, schreeuwend mormeltje, helemaal onder 't bloed. En in kleur Maar iedereen die hem ziet, vindt het een prachtige foto. Alleszins spraakmakend, want iedereen zegt er iets over.

Ik begrijp dat jouw foto ook iets in die aard is. Waarschijnlijk is hij veel veelzeggender en krachtiger dan de zoveelste foto van een rozig schattig baby'tje in dons gewikkeld (ook schoon, daar niet van).
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Ik heet geen hey en ik bepaal zelf of ik rustig aan doe.

Comment

Neen, waar baseert u dit op?

Dat bepaalt een ieder voor zichzelf natuurlijk. TS wilde dit moment blijkbaar graag delen. Aangezien hij de foto plaatst EN de vader is van het meiske, bepaalt hij wat prive is en wat niet

Hop...en weer bepaalt u voor een ander hoe het moet Deze reakties/ gevoelens mag u van mij thuis houden, want daar draait het hier niet om.
            Schijnbaar moeilijk om te bepalen wat een mening geven is. ik bepaal niets, ik geef mijn mening. Wat TS daar mee doet is aan hem.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

ahja....je zal wel gelijk hebben.
              Toffe mening en vooral BEOORDELING: post hem beter niet, tis me wat te prive.

Comment

Nu word ik toch echt nieuwsgierig.

Comment

Wat een reacties allemaal maar ik wil het hebben over de foto:
                  Inderdaad, ik ben één van die personen die zo gelukkig was die foto te mogen aanschouwen.
                  Fotografie omhelst meer dan "mooie foto's".
                  Bij het zien van uw foto past er eigenlijk maar één reactie: stille bewondering voor moeder natuur!
                  Krachtige foto die mij deed stilstaan bij de geboorte van mijn eigen kinderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Wat ik hier van vind ? Wel ik vind de foto te direct en hierdoor te privé. Noteer dat dit een strikt persoonlijke opmerking is.
                    Kunnen jullie hieruit afleiden dat ik de foto hier als een ongewenste publicatie zie en hem bijgevolg liever zie verdwijnen ?

Is hieruit af te leiden dat ik bekrompen ben ?

Moet men hiervoor terug gaan naar een voorheen door mij geplaatste foto en een tweede maal commentaar geven maar dan wel om mij hier publiek wat belachelijk te maken ?

Etc etc !

Comment

ahja....je zal wel gelijk hebben.
                      Toffe mening en vooral BEOORDELING: post hem beter niet, tis me wat te prive.

Ach gut, dat bedoelde ik dus, als het niet overeenkomt met uw mening, probeert u het maar belachelijk te maken. Misschien toch eens gaan nadenken over uw eigen onderschrift.
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

[Mod RF]Mensen hou op met modder te smijten, ik zou het jammer vinden dit topic te moeten sluiten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Voor de nieuwsgierigen onder jullie die de foto wel kunnen smaken, Privé of niet, heb ik hem terug geplaatst.

Mvg
                          Last edited by Red Falcon; 11 januari 2010, 22:47.

Comment

Dank u om de foto terug te plaatsen.
                            Dit is genereus naar de forumbezoekers toe.

Ik snap het hele gedoe rond deze foto niet.
                            Het is een sterk documentair beeld. Zeer goed.
                            Anderzijds is het wel een privémoment, maar is dat nu een reden om het te moeten wegstoppen?
                            Voor sommigen precies wel.
                            Het is toch aan de topicstarter om hierover te oordelen.
                            De foto is niet in strijd met de reglementen, dus.

Comment

ja, krachtige foto, sterk moment...

proficiat

Istelle
                              istelle

Comment

Toen ik de commentaren hier las dacht ik, oei oei... zijn vrouw ligt daar wijdbeens te bevallen...

Niet dus (en maar goed)

Het is ook bij mij een beeld wat iets bij me los maakt. Ik heb zelf ook 2 kindjes.

Sterke plaat zoals reeds eerder gezegd, alleen jammer dat de baby niet iets meer in focus
                                is.

enne.. proficiat he !!
                                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
                                X