Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze maan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onze maan

Re: Onze maan

Hoewel al honderden keren gefotografeerd blijft het een facinerend onderwerp om vast te leggen. De belichting is ok volgens mij maar de foto is onscherp en is dan waarschijlijk iets te veel digitaal verscherpt. Nogtans is de sluitertijd van 1/250 ok het diafragma van f5.6 kan, maar zelf neem ik eerder f8.0. Ik denk dat de onscherpe echter vooral te wijten is aan het digitaal uitzomen. Ik zie dat de foto genomen is met een 150mm lens maar dit is mijn inziens veel te weinig. Zelf doe ik het met een 300mm maar dan heb je nog niets over. Ik droom van een 400mm met een 2x converter (=800mm) maar dit zal nog een tijd bij dromen blijven en sinterklaas komt ook al niet meer langs. Dus samengevat: Wees niet ontgooheld met deze reaktie. Een foto van de maan kan veel beter (eens zoeken hier op BD en je zal er zeker vinden),maar in tegenstelling tot de meeste andere foto's op BD, ligt het hier volgens mij niet aan de fotograaf maar aan het materiaal.
    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Alles wat je schrijft klopt, fijn, het was zoeken naar de juiste sluiter tijd omdat de maan zelf licht geeft. Heb hem inderdaad scherper gemaakt in PS en gecropt maar dan krijg je eigenlijk een onnatuurlijk beeld, toch vond ik het resultaat mooi, voor een leek allezins.
      Bedankt voor de reaktie,
      Luc

Comment

vind het wel een geslaagde opname.
        heb je er ook een van de achterkant?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

hij lijkt me zo digitaal... ik weet niet, het is getekend met de computer, zo lijkt het...
          Ja, je zult in je zak moeten schieten voor een serieuze zoom lens... leen eens een 300? dat gaat net...
          Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Hey juppekes

Komt inderdaad niet zo natuurlijk meer over

Maar toch leuk om te zien dat er nog mensen zijn die dit blijven proberen

En met een beetje lezen en leren geraak je er wel
            Bootjes

Comment

Working...
            X